Knetters uit (wav) opname halen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pukky67

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 jan 2010
Berichten
3
Laatst heb ik een concert (klassiek) opgenomen en helaas bleek naderhand dat de instellingen tijdens het concert niet goed waren. Oeps, want overdoen gaat niet. De opname vertoont ' knetters' of misschien moet ik zeggen pieken, waardoor de opname niet ' egaal' is. Met WavePad Sound Editor heb ik de opname wel al wat kunnen opleuken, maar de knetters zijn er nog niet uit. Wie kan me hiermee helpen? Bijvoorkeur via WavePad en.....ik ben beslist niet zo'n handige Harry, dus Jip & Janneke hulp zou fijn ;-)
Pukky
 
Kun je een stukje geluid uploaden (naar yousendit of zo) en hier plaatsen? Dan kan ik horen wat er aan de hand is, en vertel ik wat de mogelijkheden zijn..

http://www.yousendit.com/
 
Aii.. Ik vrees dat er niet heel veel aan te doen is.. Er is te hard opgenomen, waardoor er steeds (door de camera?) wordt ingegegrepen in het volume. Het gevolg is het 'pompen' wat je hoort. Je kunt een 'Compressor' proberen (in audiosoftware te vinden onder 'dynamics'). Hiermee kun je het volume in de dips omhoog brengen. Maar een compressor stel je op 1 stand in, met als gevolg dat alle volumes gelijk wordt getrokken, en dat is ook niet mooi.. Ik heb jouw bestand er doorheen gehaald, zie (luister) onder..

Het doet wel iets, maar echt mooi is het niet. Zie een screenprint van de instellingen van mijn plugin. Veel Input, weinig Output, weinig Attack, iets meer Release.. Eigenlijk moet je 'm verschillend instellen bij diverse passages. Maar je zult het altijd horen.. Je hebt al gechecked of er nog een (geluids-) opname is gemaakt tijdens het concert?


http://www.yousendit.com/download/VGljbGtNckk4NVVLSkE9PQ
 

Bijlagen

  • plugin settings.jpg
    plugin settings.jpg
    84,4 KB · Weergaven: 45
Laatst bewerkt:
Vandahl, sorry voor mijn late reactie. Moest even een griepje wegwerken.;-)
Dank je wel voor je hulp. Nee, helaas, mijn opname is de enige, maar jouw versie klinkt iig een stuk beter, dus...ik ga er mee stoeien. Thnx
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan