oude tv als laptopscherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

dekleinewitte

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2002
Berichten
552
ik heb een oude tv die nog steeds prima is.Deze nemen we mee met de caravan.hij heeft enkel een coax-aansluiting voor de antenne dus.is het mogelijk om een laptop op deze tv aan te sluiten?probleem is namelijk dat het scherm van mijn laptop niet is wat ik wil.als je een film speeld op de laptop moet je zien hoe je voor het scherm zit.als je het scherm bv van op zij bekijkt krijg je vlekken en daarom wil ik de films bekijken op de oude tv.
iemand ervaring hiermee?ik vind het zonde van de oude tv te vervangen voor een LCD daar er verder niets fout mee is.alvast bedankt voor de info
 
Hoi,,

Ben bang dat het niets wordt het notebook op een gewone beeldbuis tv aan te sluiten en dan nog met alleen en coax aansluiting.
 
Je kan ook nog een oude video recorder gebruiken...
Deze heeft meestal wel een scart aansluiting... Je sluit die aan op je tv en je laptop op de videorecorder. Op de tv even zoeken naar de videorecorder kanaal. En dan je video recorder in stellen op de scart ingang

Ik hoop wel voor je dat je laptop nog een S-video output heeft, anders word het een duur grapje.. (je moet dan ook nog een vga-> S-video/Tulp converter hebben)
 
Inderdaad, je kunt hem aansluiten via een RF Modulator maar of het beeld er nou zo goed op wordt?

Ik denk dat je beter wat rechter achter de laptop kunt gaan zitten en daar naar kijken, dan de oude TV via de videouitgang door een FM Modulator aansluiten op de TV.
 
Nee, dat is gewoon een S-video (S-VHS=S-video) koppelstukje. Dar heb je niets aan.

Het signaal dat uit je videokaart komt is compleet anders als het kabel (coax) signaal. Daar komen immers (bijvoorbeeld) ook meerdere kanalen over binnen. Het is dus niet een kwestie van het ene draadje van je laptop met het andere draadje van je TV verbinden.
Er moet dus een modulator tussen. Vat dat maar op als een doosje wat van een signaal wat mogelijk uit je pc komt een 'nep-kabelsignaal' te maken. Het 'doosje' waar Erpcity naar linkte maakt van scart->RF (hetgeen je tv in gaat). Nou komt er waarschijnlijk geen scart uit jouw computer. Nou is een scart->S-video wel een simpel snoertje. Die kan je dus ook kopen. Als er dus s-video uit je pc komt kan het op die manier.
Als er echter alleen maar HDMI/DVI en VGA uit jouw pc komen wordt het echt te ingewikkeld. HDMI/DVI is digitaal, daar heb je nu niets aan. VGA is wel analoog, maar zeer lastig om om te zetten naar scart. Het kan wel door gewoon draadjes aan te sluiten, maar dit gaat lang niet altijd goed.

Al met al denk ik dat het simpeler is een schermpje te kopen (dat tv-tje zal wel niet al te groot zijn), dan met al deze koppelingen bezig te gaan.

Zie trouwens ook deze site: http://www.weethet.nl/dutch/video_connect_pc2tv.php

Janklep
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan