casettebandjes naar mp3

Status
Niet open voor verdere reacties.

dansplaat

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2004
Berichten
185
hallo,

Ik heb nog enkele cassetes liggen die ik graag op mp3 zou willen hebben.
Kan iemand me een programma noemen, freeware of betalend maakt niets uit.
Het programma moet wel volgende dingen kunnen.
- het opnemen in mp3 natuurlijk
- de ruis uit de opname halen (op een cassette hoor je vaak nog ruis en die wil ik natuurlijk weg)
- ook de bas en andere tonen zou ik graag willen regelen zodat ik een zuivere klank heb.

Bestaat er zo een programma dat al deze bovengenoemde dingen kan?
 
Probeer Audacity eens (gratis). Zelf jouw voorgenoemde niet geprobeerd, maar het bevat wel degelijk die functies.
 
als gewoon muziek is zou ik kiezen voor de simpele weg
heb 10 jaar geleden eens gedaan met lp ,de ruis eruit ging niet altijd van zelf sprekend :p
 
Persoonlijk zou ik (indien mogelijk) de muziek downloaden. De kwaliteit zal stukken beter zijn, en moreel gezien zit het denk ik ook al goed, omdat je uiteraard al voor de bandjes (en dus de muziek) hebt betaald.
Mocht het niet meer te vinden zijn raad ik je ook audacity aan. Heeft tot nu toe altijd mijn wensen qua geluid overzetten waar gemaakt (alhoewel ik nooit cassette's heb geprobeerd :p )
 
de mp3 zal ik niet kunnen downen aangezien dit een live mix is van boccacio van 98 dus deze is niet te vinden op het internet.
Ik zal het programma dat jullie aanraden eens proberen eens kijken of dit goed werkt. is hier ook een handleiding bij?
 
Er is denk ik niet een officiële handleiding voor, maar even googlen levert heel wat hits op, zoals deze. Succes ermee ;)
 
heb eens voor de fun eens op torrents gekeken ,is zeker nog wat te vinden

lang geleden he "the temple"
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan