Gebrande films blijven hangen

Status
Niet open voor verdere reacties.

nagash

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2008
Berichten
18
Hallo,

sinds een tijdje heb ik dat 3 van de 4 DVD's blijven hangen en/of haperen waar kan dit aan liggen? een tijd geleden had ik hier nooit last van, en ik heb nog steeds de zelfde brander maar wel meedere merken DVD's gebruikt. tevens brand ik al op de de laagste snelheid

Brander: Pioneer DVD-RW DVR-111D ATA Device
DVD's: TDK DVD+R 1-16x speed
Programma: Nero 8

ik weet dat er in de naam van mijn brander DVD min (-) RW staat maar als het goed is is het een + en - brander ik gebruik namelijk altijd + DVD's

kan het zo zijn dat mijn brander gewoon op is?

Alvast bedankt!
 
Misshien ligt het aan de films.
Misshien aan het brand programma
Misshien aan het brander


Ik denk voornamlijk de films en het programmas je hebt nu zoveel opties om te branden probeer eerst op het pc te kijken of het happerd of niet als dat niet zo is dan valt het naar het brand programma.

Kijk goed bij het instellingen. van het branden.


Het kan pas aan je brander liggen als je echt over de 5000 cds hebt gebrand of het is al paar jaaren geleden dat je het hebt gekocht.
 
dingen uitsluiten

Tip: Probeer eens een ander merk dvd, kijk wat het doet. Misschien is er een productiefout.
Tip 2 Als je legale software hebt de-instaleer het programma en instaleer het opnieuw, kijk wat het doet. Sommige malware kunnen de oorzaken zijn van fouten in de werking van soft en hardware.
 
Bedankt voor de snelle reacties!

aan mijn PC ligt het niet, deze happert niet en is snel genoeg.
ik heb Nero al op nieuw geinstalleerd en zelfs mijn PC helemaal opnieuw geinstalleerd dus het lijkt me niet dat het aan Malware of foute installatie van Nero kan liggen.

mijn brander is nu wel ongeveer 2 jaar oud.

ik zal vanavond even kijken of de films wel op de pc normaal draaien!

naar welke instellingen moet ik kijken in het brandprogramma? ik heb hier nooit wat aan veranderd, dus lijkt me dat de standaard instellingen voorheen ook goed waren

Cheers
 
ik neem aan dat het al video_ts mappen zijn die je brand, of zijn het avi's die je om zet??
een tijdje geleden alweer is tdk over gestapt naar goedkopere en minder goede dvd's
het het gaat bij dvd's om de mediacode.
probeer eens een ander merk, tayo yuden of verbatim bv
http://www.digitalfaq.com/reviews/dvd-media.htm

met nero kies je gewoon voor "dvd video branden" kan bijna niet missen
als je windows al opnieuw geinstaleerd hebt zal het niet aan de filters liggen
ook niet meerdere brand progs er op staan ?? , die gaan elkaar soms dwars zitten.

als andere dvd's ook niet branden zou ik toch denken aan een andere brander kopen
 
ik neem aan dat het al video_ts mappen zijn die je brand, of zijn het avi's die je om zet??
een tijdje geleden alweer is tdk over gestapt naar goedkopere en minder goede dvd's
het het gaat bij dvd's om de mediacode.
probeer eens een ander merk, tayo yuden of verbatim bv
http://www.digitalfaq.com/reviews/dvd-media.htm

met nero kies je gewoon voor "dvd video branden" kan bijna niet missen
als je windows al opnieuw geinstaleerd hebt zal het niet aan de filters liggen
ook niet meerdere brand progs er op staan ?? , die gaan elkaar soms dwars zitten.

als andere dvd's ook niet branden zou ik toch denken aan een andere brander kopen

ik brand gewoon dvd's dus met de map VIDEO_TS en AUDIO_TS, die zijn meestal zelfs ISO's van retail dvd's (ik download deze via nieuwsgroepen)

ik zal dan een verbatim halen, ik dacht juist dat TDK goede dvd's had :O
 
ik dacht juist dat TDK goede dvd's had
inderdaad ja had

ik heb zelf ook een tijd tdk gehad maar ben overgestapt toen ze veranderden.
voor best wel prijzige dvd's wil ik wel goede en anders stap ik over, en aldus geschiede
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan