Bepaalde websites doen het niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

1vogeltje1

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2010
Berichten
24
Hallo iedereen,

Sinds mijn broertje windows 7 op zijn computer heeft geïnstalleerd (voorheen had hij vista en daarna xp), doen bepaalde websites het niet. Hij heeft gewoon internetverbinding (kabel), maar sommige sites zoals www.google.nl of www.hotmail.com doen het niet.
Ook andere sites zoals http://get.adobe.com/nl doen het niet. Verder kunnen er nauwelijks programma's op zijn computer worden geïnstalleerd, omdat als je deze programma's download (adobe flash, avg antivirus free), er niets gebeurt. Msn messenger is wel gelukt te downloaden, maar als je inlogt staat er dat je key-poort en DSN.... niet goed zijn.
Voor zowel firefox als IE doen deze sites het niet en het uitzetten van de firewall helpt ook niet (evenals het toestaan van bepaalde websites).

Nou heb ik zelf op internet zitten kijken wat ik kon doen. Ik heb de volgende dingen gedaan:
Op deze site http://forum.computeridee.nl/archive/index.php/t-23750.html vertelde iemand dat je de hostfiles (die dit probleem kan veroorzaken) kon leeghalen. Dit heb ik gedaan, maar het werkte niet.
Ik heb Ccleaner gedownload en hiermee de internetcache en de cookies verwijderd. Ik heb

Wat antivirusprogramma betreft, heb ik er Avast 4.8 opgezet. Ik weet niet of een virus dit probleem kan veroorzaken, maar het leek me sterk dat dit het geval is, gezien het probleem gelijk na installatie van windows7 ontstond.

Weet iemand wat ik kan doen om het probleem op te lossen?

Bij voorbaat dank
 
Uhm, het kan zijn dat iemand in de router heeft te zitten frunkinen met zijn PC en toen wat URL Links geblockt zoals google.nl en hotmail.com en die jij nog.
meer zij. doe maar eens in de router merk en type door geven. en kunnen wij verder kijken
 
Laatst bewerkt:
Ik acht de kans dat iemand in de router heeft zitten knoeien, vrij klein. Dit omdat er meerdere computers op één router zijn aangesloten en de andere computers wel google of hotmail kunnen.

In ieder geval bedankt voor je reactie:), maar het probleem is nog steeds niet opgelost:(
 
Kun je google wel benaderen via het ip adres?

google.nl (216.239.59.104)

Dan vul je in firefox of explorer 216.239.59.104 in ipv google en dan kijk je of google wel verschijnt.

Kan een DNS probleem zijn, dan moet je bij de netwerk eigenschappen kijken of de computer een automatische ipadres krijgt (via DHCP)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan