Internetkabel splitsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Arbynthechief

Gebruiker
Lid geworden
15 okt 2009
Berichten
36
Hallo,

Ik heb sinds kort een UTP-kabel van beneden naar boven gelegd en die gaat rechtstreeks in mijn PC, enkel heb ik ook een Xbox 360 op mijn kamer te staan die ik graag ook aan het internet wil uitsluiten. Ik was niet van plan wifi internet te halen, aangezien dit 80 euro kost voor de Xbox 360 en de latency vaak verhoogt tijdens het online gamen. Is er een mogelijkheid om de kabel te splitsen zodat hij in mijn PC kan én in mijn Xbox 360?
 
Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
Dit gaat niet altijd werken, wat voor internet verbinding heb je?
 
Tele2 heeft verschillende router instellingen.

Bij sommige configuraties wordt het publieke IP adres doorgegeven aan de PC die aan de router/modem zit. In dat geval zul je een router moeten aanschaffen.

Om dit te achterhalen, moet je even uitzoeken welk IP adres de PC heeft gekregen.
Hou de Windows toets ingedrukt en druk op r
in het schermpje wat je dan ziet, typ je de volgende tekst: cmd /k ipconfig
Nu krijg je een zwart schermpje te zien en zie je tussen de tekst een regel met daarin het IP adres van de PC. Als dit adres begint met 192.168, dan kun je bovengenoemde switch gebruiken. Begint dit adres met iets anders, dan moet je waarschijnlijk een router aanschaffen. Om dit zeker te weten, moet je het adres even hier neerzetten.
Om niet iedereen je IP adres te laten zien, is het voldoende om de eerste twee blokken hier neer te zetten. Bijvoorbeeld 212.121
 
Tele2 heeft verschillende router instellingen.

Bij sommige configuraties wordt het publieke IP adres doorgegeven aan de PC die aan de router/modem zit. In dat geval zul je een router moeten aanschaffen.

Om dit te achterhalen, moet je even uitzoeken welk IP adres de PC heeft gekregen.
Hou de Windows toets ingedrukt en druk op r
in het schermpje wat je dan ziet, typ je de volgende tekst: cmd /k ipconfig
Nu krijg je een zwart schermpje te zien en zie je tussen de tekst een regel met daarin het IP adres van de PC. Als dit adres begint met 192.168, dan kun je bovengenoemde switch gebruiken. Begint dit adres met iets anders, dan moet je waarschijnlijk een router aanschaffen. Om dit zeker te weten, moet je het adres even hier neerzetten.
Om niet iedereen je IP adres te laten zien, is het voldoende om de eerste twee blokken hier neer te zetten. Bijvoorbeeld 212.121

Oke, ik heb even gekeken en het IP begint met 192.168, gelukkig maar. Bedankt voor 't waarschuwen. :)
 
Heb je dan ook meerdere netwerkuitgangen op je huidige router van Tele2?
Dan zou je de kabel eventueel kunnen splitten.
Dit doe je dan aan twee kanten, bij je router en aan de andere kant. 100Mb verbindingen gebruiken maar 4 van de 8 aders in een netwerkkabel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan