Windows 7 loopt vast bij kopieren grote heoveelheden data

Status
Niet open voor verdere reacties.

hk291053

Verenigingslid
Lid geworden
21 mei 2007
Berichten
77
Office versie
miDer
Beste Allen,

Ik begin behoorlijk radeloos te worden. Ik heb een server systeem ingericht met 2 tb aan schijfruimte, en die moet in de kelder komen. dat betekent dat alle data daarop komt te staan, en niet meer op de 3 werkstations, waaronder een laptop met wireless.

Het volgende doet zich nu voor: als ik veel bestanden selecteer, of een groot bestand, om te kopiëren naar een van de werkstations, dan loopt de zendende pc vast. Hij maakt op de doelschijf de directory aan, maar vervolgens is windows 7 helemaal dood. Alleen keiharde aan/uit van de computer werkt nog. Het gekke is dat het kopiëren naar de wireless laptop wel goed gaat.

Ik heb al heel veel op internet gekeken, de sata kabels in mijn computer vervangen, de UTP kabels vervangen. Ik heb windows 7 helemaal schoon opnieuw geïnstalleerd, de router gereset, maar na een kopie commando van een groot bestand of een grote verzameling van bestanden naar een andere bekabelde computer eindigt in een dode desktop.

Op alle computers is Windows 7 Ultimate geïnstalleerd.

Ik hoop echt dat er iemand is die een idee heeft om dit te fixen. Anders valt mijn hele idee om een Server systeem met data in de kelder te hebben helemaal in duigen.

Bij voorbaat hartelijk dank,

Herman Koch.
 
Zijn de SATA Drivers geinstalleerd?? enz en wat voor grootte spreken we dan???
 
Ik moet er nog wel wat aan toe voegen:

Ik heb de Laptop, Zolder, Woonkamer en Server-Kelder allemaal gewone werkstations met Windows 7 Ultimate). Het verkeer vanaf Laptop, Zolder en Server-Kelder naar elkaar en naar Woonkamer werkt wel goed. Alleen van Woonkamer naar Zolder en Server-Kelder eindigt in een dode Windows 7. Woonkamer naar Laptop (Wireless) gaat wel weer goed. Ik kan er geen enkele logica in vinden. Het moet toch iets met de Woonkamer Desktop te maken hebben. En dat is degene die ik nou ook nog het meeste gebruik.

Dit is een asus p5k, intel quad core processor, 8gb geheugen, een Intel SSD schijf van 80gb en nog een seagate schijf van 250 gb. Toen ik op deze machine dus een hele schone Windows 7 had geïnstalleerd ging het ook al gelijk mis.

Help me!!

Herman Koch.
 
Bedankt voor je snelle reactie, want ik ben behoorlijk radeloos, en mijn vrouw en dochter beginnen zo'n chagrijnige vent in huis ook behoorlijk zat te worden. Ik probeer een Windows Image te kopiëren van 47gb. of een dot software. Dat moet toch gewoon volgordelijk dan overgezet worden.
 
Ik moet er nog wel wat aan toe voegen:

Ik heb de Laptop, Zolder, Woonkamer en Server-Kelder allemaal gewone werkstations met Windows 7 Ultimate). Het verkeer vanaf Laptop, Zolder en Server-Kelder naar elkaar en naar Woonkamer werkt wel goed. Alleen van Woonkamer naar Zolder en Server-Kelder eindigt in een dode Windows 7. Woonkamer naar Laptop (Wireless) gaat wel weer goed. Ik kan er geen enkele logica in vinden. Het moet toch iets met de Woonkamer Desktop te maken hebben. En dat is degene die ik nou ook nog het meeste gebruik.

Dit is een asus p5k, intel quad core processor, 8gb geheugen, een Intel SSD schijf van 80gb en nog een seagate schijf van 250 gb. Toen ik op deze machine dus een hele schone Windows 7 had geïnstalleerd ging het ook al gelijk mis.

Help me!!

Herman Koch.

Heb je windows 7 op de ssd staan ?? SSD's zijn sneller maar denk ik ook veel gevoeliger voor fouten? 47GB dat duurt erg lang en daarom zou ik dat op de Seagate 250GB zetten niet op de ssd
 
Laatst bewerkt:
Thanks,

Ik heb zowel van de seagate als van de SSD geprobeerd te kopieren, maar in beide gevallen loopt de PC stuk.

Herman.
 
Beste,

Ik heb net weer wat anders geprobeerd. Ik heb onder VMWare WindowsXP op dezelfde machine beschikbaar. Als ik binnen deze virtuele WindowsXP dezelfde kopie opdracht geef, gaat ie gewoon aan de slag en valt er niets om. Begrijp jij het nog! Ik begin toch te denken een een driver binnen Windows 7 Ultimate die niet goed is. Maar waar zou ik dan moeten zoeken?

Groetjes,

Herman.
 
Beste,

Ik heb net weer wat anders geprobeerd. Ik heb onder VMWare WindowsXP op dezelfde machine beschikbaar. Als ik binnen deze virtuele WindowsXP dezelfde kopie opdracht geef, gaat ie gewoon aan de slag en valt er niets om. Begrijp jij het nog! Ik begin toch te denken een een driver binnen Windows 7 Ultimate die niet goed is. Maar waar zou ik dan moeten zoeken?

Groetjes,

Herman.

Het Kopieren Gebeurd over het netwerk toch? Heb net ook wat muziek van een andere pc in huis gehaald Dan valt de verbinding ook weg hmm ligt toch aan je router dan
 
Maar dan zou het van de andere 2 computers, naar elkaar, ook niet goed moeten gaan. En toch vreemd dat het onder VMWare met WindowsXP op dezelfde machine wel lukt. Ik ga nu even kijken of er een nieuwe driver is voor de gigabit ethernet kaart die er op het moederbord zit. Ik heb zo'n grijs vermoeden dat daar de schoen wringt.

Ik houd je op de hoogte,

Herman.
 
Door een Netwerk Share aan te maken lukt het nu wel om een groot bestand te kopiëren. Ik kreeg wel weer een oud verschijnsel (foutmelding) die ik mij nog herinnerde, namelijk het feit dat de IRPStacksize in Windows 7 te laag stond. Nadat ik die in het register op hex 50 had gezet liep alles weer als een zonnetje.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan