MKV bestanden omzetten/branden Blu Ray

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mightymarc

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2010
Berichten
6
Ik heb van Usenet de volgende film naar binnen geslurpt :

Surrogates (2009) BluRay x264 1080P (9 gb - MKV)

Ik heb sinds gisteren een LG Blu Ray brander...
Ik heb een Blu Ray speler (PS3)...
Ik heb Nero, Roxio 2010 pro en Imgburn...

Ik had gedacht (gehoopt) dat één van deze drie progs op z'n minst wel een MKV bestand kon handelen, maar dat is dus niet zo (correct me if I'm wrong). Het lukt me niet om het MKV bestand te selecteren om te branden. De progs lijken MKV niet te herkennen. Ik zou het waarschijnlijk eerst moeten converteren ?

Zo ja, naar wat kan ik een MKV bestand het beste converteren met minimale kwaliteitsverlies en uiteindelijk branden op een Blu Ray ?

Bij voorbaat dank !
 
Ik zou het waarschijnlijk eerst moeten converteren ?
ja je moet het eerst converteren naar blu-ray bestanden
de mkv is een gecomprimeerde blu-ray.

waar mee je moet coverteren weet ik helaas niet.
je zou eens kunnen kijken op het ftd forum.
 
Ik heb net TSmuxer gedownload en het omgezet naar blu ray... Het is nu omgezet in twee mappen ( BDMV en CERTIFICATE) Ik ga nu branden met imgburn.. effe afwachten nog of t zo wel werkt..

thanx anyway
 
Het werkt :)

TSMuxer heb ik dus gebruikt... een paar muisklikken en klaar :D
Je kunt converteren van- en naar meerdere formaten dan alleen MKV en Blu Ray.
Het programma kun je gratis downloaden op :

http://www.videohelp.com/tools/tsMuxeR

Inmiddels heeft zich een ander Blu Ray probleem voorgedaan, maar open daar een ander topic voor.. deze mag op slot :thumb:
 
Heey iedereen,

ik download tegenwoordig nu ook mkv bestanden en zet ze dan om met TSMuxerGUI. En brand ze vervolgens met ImgBurn. Maar ik heb heel vaak dat sommige films een beetje vastlopen. Dat je op de bluray-speler de tijd wel ziet doorlopen maar het beeld of geluid niet. Of dan laad de bluray speler heel lang de dvd. Ik brand ze trouwens op dual dvd's. Want meestal zijn de bestanden totaal maar 5 a 6 gb.
Heeft iemand dit probleem ook?
 
Wat een gedoe allemaal, films worden juist in mkv formaat aangeboden omdat dat de beste kwaliteit en compressie oplevert.
Dan moet je het niet gaan converteren naar een ander formaat!
Dan kan je twee dingen doen, of je dowload gelijk het type bestand die je wel kan afspelen of je je koopt een goede mediaspeler die wel alles zoals mkv (H.264/x.264) kan afspelen zoals o.a. deze;
http://azerty.nl/producten/product_detail/1636/250871/eminent-em7080-hdmedia-rt-digitale-av-speler-hd-0-gb.html :thumb:
Of deze;
http://www.internetshop.nl/nl/tv-audio-en-video/mediaspelers/western-digital/tv-hd-media-player/p31159 :thumb:
 
Zou iemand mij kunnen helpen alsjeblieft. ik heb een serie gedownload van 10 afleveringen dat zijn in totaal 20 bestanden 10 mkv bestanden en 10 srt bestanden voor het geluid. Nu wil ik deze omzetten met het programma TSmuxergui. maar als ik ze allemaal selecteer dan krijg ik maar 1 bestandje en dat is de 1ste aflevering en meer niet. Ik heb ook ontdekt dat ik ze via nero vision ook om kan zetten naar bleu ray of AVCHD maar dat duurt nogal erg lang. Wie weet wat ik fout doe?
 
timotjuh,
wil je volgende keer een nieuw topic openen, nu haal je een topic van anderhalf jaar weer naar boven.

de 10 srt bestanden zijn ondertitels en niet geluid
met tsmuxer open je 1 mkv , dan kan je daar 1 ondertitel aan toe voegen.
nu kies je wat het moet worden en klik je op start
-- volgens mij zit er in tsmuxer geen batch funcktie en kan je er dus maar één tegelijk doen--

de reden dat tsmuxer sneller is dan nero is niet zo gek
muxen is het omzetten van de ene naar de andere container
nero gaat de hele video hercoderen en dat kost veel tijd (als je het goed doet)
 
timotjuh,
wil je volgende keer een nieuw topic openen, nu haal je een topic van anderhalf jaar weer naar boven.

de 10 srt bestanden zijn ondertitels en niet geluid
met tsmuxer open je 1 mkv , dan kan je daar 1 ondertitel aan toe voegen.
nu kies je wat het moet worden en klik je op start
-- volgens mij zit er in tsmuxer geen batch funcktie en kan je er dus maar één tegelijk doen--

de reden dat tsmuxer sneller is dan nero is niet zo gek
muxen is het omzetten van de ene naar de andere container
nero gaat de hele video hercoderen en dat kost veel tijd (als je het goed doet)


Oke sorry mijn excusses ik zal het de volgende keer doen.
Maar als ik dan al die bestanden los heb om gezet, dan moet ik ze daarna nog een keer een andere naam geven en dan kan ik ze via een ander programma branden als een bleu ray film? IK had nou wel een andere manier gevonden dat ie al die bestanden in 1 bestand zet.
 
Topic gesloten. Oude topics mogen met rust gelaten worden, daarbij is het niet toegestaan mee te liften in iemand zijn / haar topic.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan