Video camera wordt niet herkend in Windows Live Movie Maker

Status
Niet open voor verdere reacties.

grens

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2009
Berichten
9
Ik heb mijn Sony Video Camera via een USB kabel met mijn Windows7 PC verbonden om de film te importeren in Windows Live Movie Maker doch mijn Video Camera wordt niet herkend. Moet ik nog aanvullende handelingen verrichten ? Wie kan mij a.u.b. helpen ?
 
Sony heeft altijd zen eigen software en drivers. In WMM gaat dat dus niet lukken.
 
als je 'm met firewire aan kan sluiten zal het misschien wel lukken (firewire is beter voor video dan usb).
is het niet in wmm dan wel in een ander progje.

maar zeker weten doe ik het niet.
 
Mijn PC heeft behalve USB poorten ook FireWire IEEE poorten.
Mijn Video camera heeft behalve een USB aansluiting ook een HDV/DV aansluiting voor een i.LINK-kabel. Hoe los ik dit op ?
 
RTFM. De USB poort is om de camera als webcam te gebruiken (streaming). De iLinkpoort (ofwel Firewire) is voor de gewone video die op de band staat. Je computer heeft hiervoor een Firewire ingang nodig. Firewire heeft geen driver nodig, het is plug & play. Om de beelden te kunnen zien kies je voor vastleggen of capture in een video- montage programma als Moviemaker.
 
Het is mij helaas niet duidelijk. Ik heb een HP Pavilon Elite HPE-020 PC voorzien van een Firewire IEEE-1394 poort. De iLINK kabel van mijn Sony videocamera past niet op die poort. Hoe nu verder ? Gaarne uw advies
 
http://nl.wikipedia.org/wiki/FireWire

kijk ook goed naar jouw aansluitingen, en zoals hier staat hoefgt het niet compatibel te zijn.
dan ben je dus wel aangewezen op usb en dus het eigen programma van sony.

wellicht kan je daarmee importeren en dan de bestanden importeren in wmm
 
Je hebt een ander model Firewire-kabel nodig, < €10,- Neem evt. je camera-kabel mee naar een computerzaak. Via USB gaat niet werken.
 
De uiteindelijke oplossing was de aanschaf van een Firewire Cable 6/4
Allen hartelijk dank
 
Ik heb ook nog het stuurprogramma van mijn videocamera op mijn PC moeten installeren
 
Als het juiste stuurprogramma is geinstalleerd en de video camera met de juiste firewire kabel met de pc is verbonden dan zou m.i. het importeren van de film moeten lukken.Ik ben echter een beginner op dit gebied en kan je helaas niet verder helpen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan