Virtual Dub Probleem!

Status
Niet open voor verdere reacties.

sonny45

Gebruiker
Lid geworden
22 jan 2007
Berichten
38
Hallo beste mensen,

laat ik maar beginnen met het zeggen dat ik Virtual Dub al een tijd niet meer heb gebruikt en daardoor dus een beetje ben vergeten hoe het allemaal werkt. Ik wil namelijk een avi bestand samenvoegen met een ondertiteling waarvan het eindresultaat weer een avi bestand of (het liefst) een mpeg bestand moet worden. Maar nou gaat alles dus goed totdat ik de keuze Direct Stream Copy kies, laat me ook gelijk uitleggen waarom ik dit doe, namelijk als ik 1 van die andere kies: Fast Recompress, Normal Recompress of Full Processing Mode, dan wordt het bestand waarmee ik begon van ongeveer 700 MB>>>misschien wel 20 GB of meer. Wat ik dus wil zeggen is dat als ik Direct Stream Copy kies, het converteren maar een paar minuten duurt, en dus niet groter wordt dan ongeveer 700 MB, maar het probleem dan is dus dat mijn eindbestand geen ondertiteling heeft. En ja, ik heb een SSA al vantevoren erbij gevoegd en mijn compressie staat op Uncompressed RGB/YCbCr.
Kan iemand mij AUB helpen?

Alvast bedankt.
 
Laatst bewerkt:
om te beginnen kan virtualdub geen mpeg maken
waarom zou je dat ook willen, de kwaliteit gaat dan duidelijk achteruit.
tenzij je er een dvd (mpeg2) van wil maken, maar dan kan je beter wat anders nemen dan vdub.

als je een ondertitel (sub) in de video wil hebben wordt de sub onderdeel van het beeld
dat betekend dat de video gehercodeerd moet worden
-uit elkaar halen>>sub toevoegen>>in elkaar zetten--
direct stream copy hercodeerd de video juist niet, zie daar het probleem.
dus moet je kiezen voor full process.

Uncompressed RGB/YCbCr is een avi instelling voor niet gecomprimeerde video en leverd ongeveer 13gB per uur video op.
dus vandaar wordt je video zo groot, het is wel erg snel want het comprimeren duurd lang.

als je dus een avi hebt en die wil je ondertitelen en het moet weer een avi worden van ongeveer dezelfde groote,
dan kies je voor divx of xvid en je moet even naar de instellingen van de codec kijken.
menu video >> compression >> [kies hier een codec, welke er staan hangt af welke je er zelf op hebt staan]
>> configure
 
nou de reden dat ik er een mpeg van wil maken is omdat mijn tv, films vanaf een USB stick alleen herkent als ze mpeg formaat zijn.

ik heb er uiteindelijk dus wel een mpeg van kunnen maken, ik ga zometeen kijken of de film zal werken op mijn tv.

ik heb bij de lijst compression gekeken maar ik zie geen XviD of DivX ertussen om het gewoon een avi formaat te behouden met subs, weet jij toevallig ook waar ik die codecs kan vinden, want als het uiteindelijk een avi met subs wordt is dat niet zo heel erg, dan kan ik het weer met een ander programma omzetten naar mpeg, het ging er bij mij om dat ik subs die ik dezelfde naam gaf als de film op een USB stick niet werd herkent door me TV, maar dmv virtual dub kan de sub gewoon in de film zelf zetten, dus moet me tv het wel herkennen.

maar goed, heb je toevallig links voor die XviD en DivX codecs voor me compressie?
zou erg gewaardeert worden.

en nee, me tv herkende die eerdere mpeg van me niet, kennelijk is het niet goed gelukt.
 
Laatst bewerkt:
ik gebruik zelf het Klite pakket (en real alternative + quicktime alternative), dan heb je in één keer alle codec.
als je dan nog iets hebt wat niet speelt kan je het beter weg gooien.

zoek even op welke mpeg je tv ondersteunt, mpeg1 of mpeg2
 
ben ik weer hoor :)

nou me tv ondersteunt helaas alleen maar mpeg-1.
wordt er een beetje gek van, duurdere sony bravia's kunnen wel xvid en divx afspelen, me neefje download een filmpje, zet het op z'n hardeschijf met ondertiteling en de tv leest het in 1 keer zonder problemen :S best jammer dus

maar goed ik weet wel dat er een manier moet zijn, en het is me dan dus ook gelukt uiteindelijk een paar dagen geleden om een film met ondertiteling te kunnen bekijken, was erg blij moet ik zeggen, toen kwamen de volgende problemen:

1. ik kan de films niet vooruitspoelen, ja me afstandsbediening heeft wel die mogelijkheid maar het ligt natuurlijk aan de film...

2. de beeld is te klein, ik wil het wat groter hebben, zoals het er nu uitziet is het in breedte best goed maar de hoogte is echt veels te klein, maar ik weet zelf niet hoe ik dat instel bij virtual dub.

any help please??
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan