delen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mbevel

Gebruiker
Lid geworden
14 nov 2008
Berichten
302
Ik hoop dat deze vraag hier goed staat!

Hoi,

Ik heb op mijn kamer 2 computers. Een laptop en een desktop. Nu wil de ik de bestanden die ik op mijn laptop heb staan,ook graag op mijn desktop kunnen bekijken, zonder dat ik met USB sticks enzo aan de gang moet. Is dit ook mogelijk met programma's?

mvg, Marten
 
Als je de map met data deelt dan zal die toegankelijk zijn via het netwerk.

Daar heb je dus geen progs voor nodig. Tenzij een OS. Maar dat zal je wel hebben.
 
Rechts klikken op die bepaalde map. En daar kiezen voor Delen.

Zorg ook dat iederen gewoon rechten heeft --> Tab beveiliging. Toevoegen...
 
twee computers laten delen

Ik heb twee computers; een LAPTOP met windows vista premium, en een DESKTOP met (nu nog) windows xp. Ik wil nu dat de bestanden van de laptop geopend kunnen worden op de desktop (en anders om). Nu kan je bij mapeigenschappen delen enz. wel wat proberen, maar dan krijg ik een melding, dat allebei de netwerken de zelfde naam hebben. Is er een andere manier mogelijk, zodat ik niet steeds met usb-sticks aan de gang moet enz
Mvg, Marten
 
maak een skydrive acount aan (www.skydrive.nl)
Download dit:klik
Instaleer het op beide log in met het skydrive acount en je deelt!



P.S je kan maar 50 MB per bestand!
 
Laatst bewerkt:
In een netwerk moeten de computers elk een unieke naam hebben. Dan mappen delen en machtigingen instellen. Werkt perfect. Nu kan je vanaf elke computer de andere benaderen.
 
Laatst bewerkt:
Als er maar geen andere mensen bij mmijn bestanden kunnen komen. Kan ik ergens de netwerknaam veranderen?
 
Onder 'Deze computer' kan de naam van de werkgroep en computer veranderd worden. Normaal gezien kunnen alleen de gebruikers binnen het netwerk alles zien. Maar dat is d.m.v. passwords ook weer aan te passen. Zorg verder voor een beveiligde verbinding met het internet en een Firewall.
 
Laatst bewerkt:
Twee topics samengevoegd, het is niet toegestaan meerdere topics over hetzelfde onderwerp te openen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan