geen toegang via de normale manier

Status
Niet open voor verdere reacties.

birkboy

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2008
Berichten
45
hallo,

natuurlijk zijn er op internet duizenden vragen te vinden die op de mijne zullen lijken maar ik heb het antwoord nog niet kunnen vinden en volgens mij kan het ook niet heel lastig zijn.

ik heb een netwerk thuis en nu ben ik aan het proberen om met een win 7 laptop toegang te krijgen op een win xp desktop. ik heb alle instellingen als printer delen en mappen delen al goed gezet en beide zitten in dezelfde werkgroep maar als ik bij mijn netwerklocaties op de betreffende pc klik geeft hij aan dat ik geen toegang heb. maar uit frustratie ben in toen vanalles gaan proberen als pingen wat allemaal wel werkt en nu blijkt dus dat als ik bij windows verkenner \\ en dan het IP van de pc intyp dat ik er dan wel in kan, best vreemd toch?? dus het zal wel een kleine beveiliging zijn waar ik dan geen rekening mee heb gehouden maar ik kom er maar niet achter welke. de toegang van xp naar win 7 is overigens precies hetzelfde, geen toegang tenzij je // en ip intypt

hopelijk is het maar een kleine ontbrekende of verkeerde instelling :p
alvast bedankt,
Birkboy
 
Je moet ook nog de machtigingen instellen. Te vinden via 'Deze computer'. Rechtsklik op 'Hardeschijfstation >> Eigenschappen >> Beveiliging.
 
de machtigingen zijn op beide computers al ingesteld, tenminste ik heb voor beide een partitie (niet de c schijf) gedeeld en volledige toegang voor NETWERK gegeven. ik neem aan dat dit de bedoeling is? maar helaas werkt dit dus niet

Mvg,
Birkboy
 
ik heb het net met nog een andere laptop geprobeerd, dit was een laptop met vista. deze laptop kan in zowel de laptop met win 7 als in de desktop met xp en beide pcs kunnen ook in die laptop, het probleem zit hem dus echt alleen tussen de communicatie van win 7 laptop en win xp desktop :( help :(

Mvg,
Birkboy
 
Wanneer je naar netwerkcentrum gaat en vervolgens naar Geavanceerde instellingen voor delen. Staan hier alle instellingen goed, en bijvoorbeeld met wachtwoord beveiligen uit.

Misschien dat delen überhaupt uitstaat, je kunt hier proberen het een en ander in te wijzigen.

Veel succes ;)
 
ik denk wel dat die instellingen goed staan, anders moet je het maar ff zeggen:

- Netwerk detectie inschakelen
- Bestands - en printerdeling inschakelen
- Delen inschakelen, zodat iedereen met netwerktoegang bestanden in de openbare mappen kan lezen en schrijven
- Mediastreaming is ingeschakeld
- Delen van bestanden inschakelen voor apparaten die 40-bits- of 56-bitsversleuteling gebruiken
- Met wachtwoord beveiligd delen uitschakelen
- Verbindingen met de thuisgroep door Windows laten beheren (aanbevolen)
 
Heb je de "Wergroep" op beide systemen wel identiek genoemd?
 
ja ook die staat overal hetzelfde, alleen ik heb nog nog eens gekeken naar de instellingen en iedere keer als ik netwerkdetectie aanzet en die instellingen opsla dan blijft die netwerkdetectie toch niet aanstaan, hoe kan dat?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan