Van dvd-bestanden naar moviemaker, VOB bestanden zijn erg klein

Status
Niet open voor verdere reacties.

tessaa95

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 jan 2010
Berichten
3
Hallo,
ik heb een dvd (zo'n kleine) waar ik dingen op gefilmd heb. Op de camera zelf kan je de filmpjes niet meer terugzien, maar in een fotowinkel konden ze alles wel terugzien in een dvd-speler. Maar de bestanden die ik kan zien op de computer, als je de map van de dvd opent, zijn erg klein. Er staan in de map VIDEO_RM een .BUP bestand van 0 kb, een .DAT bestand van 1 mb, en een .IFO bestand van 32 kb. In de map VIDEO_TS staan twee .BUP bestanden van 32 en 64 kb, 2 .IFO bestanden van 32 en 64 kb, en een .VOB bestand van 32 kb. Ik vind het erg raar dat de bestanden zo klein zijn, want de film duurde wel 50 minuten. Toch konden ze het in de fotowinkel wel bekijken .. Ik wil het nu graag op de computer ook kunnen zien, want dat lukt me nog niet. Daarna zou ik het graag willen kunnen bewerken me tbijv. windows moviemaker.
Iemand verklaringen hiervoor, en dan tips hoe ik het in moviemaker kan krijgen?
Ik ben trouwens al wel bezig met het downloaden van Pinnacle Studio, dit heeft de vrouw in de fotowinkel me aangeraden.
 
Laatst bewerkt:
Download een video converter zoals AVS video converter. Hiermee kun je bijna alles omzetten. Zet een filmpje om naar avi en bewerk het dan in wmm.
 
werkt niet

Download een video converter zoals AVS video converter. Hiermee kun je bijna alles omzetten. Zet een filmpje om naar avi en bewerk het dan in wmm.

Ik heb het gedownload, maar deze converter wil het VOB-bestand niet eens openen. Ik had trouwens al een converter geprobeerd, maar dit werkte niet, waarschijnlijk omdat het bestand zo klein is. Met het dan geconverteerde mpeg-bestand zie je alleen maar een groene flits van nog niet 1 seconde in windows media player.
 
oja das idd niet goed, maar mijn windows media player (win7) speelt wel VOB bestanden van mijn hdd camera. hewb je wmp 11 of hoger?
 
helaas moest ik, als 14-jarig meisje (vrouw dus), jullie computerexperts weer te slim af zijn :)
de dvd moest namelijk geript worden, dit heb ik gedaan met AnyDVD.
toen deed hij het meteen, en werden de bestanden boven de 1GB.
ik kon ze zo invoegen in wmm (vista versie pakt ook VOB-bestanden)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan