Win7 installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

DaanM

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 okt 2000
Berichten
2.006
Ik probeer windows 7 op een pc te installeren. Het is een pc van zo'n 3 jaar oud.
Ik heb er 1,5 gb geheugen ingedaan. Bestaat de mogelijkheid dat een pc niet toereikend genoeg is en dat ik daarom steeds dezelfde foutmelding krijg?

Dit is de melding die ik steeds krijg:
Kan benodigde bestanden niet installeren. Het bestand is mogelijk beschadig of dit ontbreken. Zorg ervoor dat alle bestanden die voor de installatie nodig zijn, beschikbaar zijn en start vervolgens de installatie opnieuw. Foutcode: 0x80070570.

Ik heb harde schijf vervangen, dvd speler vervangen, opgestart via usb stick. Vorige week heb ik ook win 7 op een pc gezet die nog ouder was. Dus... Ik vind het zo moeilijk te geloven dat het nu niet lukt. En ja.. ik heb verschillende versies van win 7 geprobeerd te installeren (verschillende dvd's). Maar steeds verschijnt dezelfde fout.
 
Je CD-DVD-(iets anders) is beschadigd. Had ik ook... Wat kun je hiertegen doen? Dit!:
Kopieer alle bestanden van de CD-DVD-wathever naar een mapje ergens op je computer.
Ergens tussen het kopieeren door zal hij een foutmelding geven van dat hij dat bestand niet kan kopieeren. Hier staat dus ook de naam van dat bestand bij. Ga verder met kopieeren en schrijf de naam (namen) op van de beschadigde bestanden. Als hij klaar is start je de installatie. Meestal zijn de handleidingen beschadigd die eigenlijk niet nodig/noodzakelijk zijn voor de installatie. Als je wilt kun je die bestanden die je hebt gekopieerd branden naar een dvd-cd-whatever. Hopelijk werkt het nu.:thumb:
 
Was dit het maar...
Maar ik had de originele bestanden reeds als backup op mijn harde schijf staan. En ik heb dus nu 2 kopietjes geprobeerd... En die geven dezelfde melding.
 
Het betreft het volgende moederbord van asus P5VDC-TVM/V2-PE3/DP.
Ik lees eea over updaten van de bios.. Maar weet iemand of dit mogelijk is?
En zo ja: waar vind ik die biosupdates? Op de asus site zie ik wel pv5vdc-x (of mx), maar niet het type dat ik hierboven noem.
 
Download Pc Wizard 2009 en kijk even naar je huidige BIOS-versie heb je een MerkPC? Aldi/Medion o.i.d. ? Socket cpu?
ik heb ,na wat speurwerk,een interessante link voor je waar dit probleem ook speelde bij de installatie.heb je soms een recoverypartitie op je pc staan?De foutcode die je krijgt betekent of een corrupt bestand of een directory die niet te lezen is (in dit geval zou het de recoverypartitie kunnen zijn)lees het hele artikel/post want er staat verder belangrijke extra info bij.
Succes.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan