Brandtijd na Videobewerking

Status
Niet open voor verdere reacties.

jootje123

Gebruiker
Lid geworden
20 jul 2009
Berichten
189
Hallo,

Hopelijk kan ik geholpen worden met een dilemma.
Momenteel beschik ik over een laptop compaq presario c500. Systeemeigenschappen:
Microprocessor 1.73 GHz Intel® Celeron® M Processor 430
Microprocessor Cache Level 2 cache 1 MB
Memory 1024 MB (2 x 512 MB)
Memory Max up to 2 GB
Video Graphics Intel® Graphics Media Accelerator 950
Video Memory up to 128 MB (shared)
Hard Drive 80 GB 5400 rpm

Ik werk met het programma Magix Videodeluxe 15 plus en heb een film van mijn digitale videocamera bewerkt met overlappingen en geluid etc. Totale lengte van deze film incl. overlappingen is 1 uur en 10 minuten. Maar zodra ik deze wil gaan branden naar een DVD is deze zo 8 uur bezig. Nu heb ik een aantal vragen:

1. Duurt het branden naar DVD altijd zo lang of komt dit door mijn systeemeigenschappen van een laptop? WAt is normaal qua brandtijd na videobewerking?

2. is het uberhaupt verstandig om via een laptop videobewerking te doen?

3. Mocht ik een andere laptop willen aanschaffen waar moet ik dan op letten om videobewerking en branden zo snel mogelijk te laten verlopen.

Hopelijk kan iemand mij antwoorden geven.

Alvast bedankt,

Groeten,
Jolanda
 
Of 8 uren normaal is durf ik niet met 100% zekerheid te bevestigen. Wat ik uit eigen ervaring wél kan beschrijven is het volgende:

ik had voorheen een AMD 1900XP processor (kloksnelheid iets van +1500) als ik daarop met Nero een DVD ging encoderen (omzetten van .avi naar video_ts) dan duurde dat net zolang als dat de film in speeltijd duurde + ongeveer 10%.

Mijn huidige pc betreft een Core 2 duo (3 liter) en daarop duurt een soortgelijke klus ongeveer 40 minuten.

Deze 2 constateringen toegevoegd aan jouw Celeron met 1.73 Mhz, doet idd. vermoeden dat de processor bij jou de bottleneck vormt, al kan ik niet direct verklaren waarom het branden zelf zo lang duurt. Dat zou met een minuut of 12 afgerond moeten zijn.
 
Dank je wel voor je reactie.

Wat ik begrijp is 8 uur wel erg lang. Komt dus door mijn processor.

Kan het wel met een laptop ???

En zoja welke systeemeigenschappen zijn dan van belang? Ik hoor nog wel eens van een onboard grafische kaart of aparta maar dat snap ik niet helemaal.
Ik wil geen miskoop doen eigenlijk. Heb je misschien voorbeelden?

Ik wil videobewerking het liefst doen op een laptop en dat het redelijk snel gebeurd allemaal.

Groeten,
Jolanda
 
Als je een laptop koopt, koop er dan één met een core 2 duo processor van +2000 liefst natuurlijk zo hoog mogelijk boven de 2000, dan gaat het allemaal stukken sneller.

Pas op! Er zjn laptops met een Pentium dual core procesor, die moet je NIET hebben. Je moet een Core 2 duo hebben.
 
Hallo

Met 2000 bedoel je 2.0 ghz processor neem ik aan?
Dus een duo core 2.0 processor moet ik zoeken? En waarom ee duo core en niet een laptop met minimaal 2.0 ghz processor? wat is er zo bijzonder aan duo core?
Met hoeveel geheugen? En waar moet ik nog meer op letten?

Groeten,
Jolanda
 
Hallo

Met 2000 bedoel je 2.0 ghz processor neem ik aan?
Dus een duo core 2.0 processor moet ik zoeken? En waarom ee duo core en niet een laptop met minimaal 2.0 ghz processor? wat is er zo bijzonder aan duo core?
Met hoeveel geheugen? En waar moet ik nog meer op letten?

Groeten,
Jolanda
Ehh,.......... ja een laptop met een core 2 duo processor van minimaal 2.0 Ghz. Liefst ergens in de buurt van 2500.
 
Waarom dan speciaal duo 2 core processor? Zijn die andere processors niet goed dan?
 
O jawel, er zijn veel goede processors, maar de core 2 duo is een prima processor voor videobewerking. Reden dat ik de Pentium dual core noemde is om een mogelijk misverstand te voorkomen. Een Pentium dual core is namelijk ouder / trager dan een core 2 duo.
 
Hallo,

Ja ik zit al op kieskeurig.nl te kijken maar dan kom ik al snel op 1300 euro uit als ik een core 2 duo met 2,5 processor kies. Vrij pittig dus en dat had ik niet verwacht.
Vraag ik dan echt teveel van een laptop?
 
Hoi !

Converteren van een film kost veel rekenkracht van de CPU.

Dus: m.i. is welke laptop dan ook (behalve boven de 2000 euri's) daar ongeschikt voor.

Wat @gast0225 wil zeggen dat je een zware CPU nodig hebt die meer taken tegelijk aan kan.

Ik voel me niet geroepen om je alle in's en out's van CPU's uit de doeken te doen; neem het gewoon aan !

Bij duurt het hele proces maximaal 'n half uur, maar ik draai op 4 x 3800 en 6 Gig geheugen.

Greetz,

Harry.
 
Hallo Harry,

Bedankt voor je reactie.
Nee dat hoef je ook niet uit de doeken te doen.
Dus jij beweerd dat het verstandiger is om videobewerking op een PC te doen ipv op een laptop omdat een PC meer aan kan ?

Groeten,
Jolanda
 
Hoi !

Op 'n GOEDE desktop: jazeker !

Enne...ik beweer niks: het is zo !

Greetz.

Harry.
 
Hallo harry,

Dank je wel.
Kun je me dan systeemeisen doorgeven waar ik op moet letten;
Zoals ze in folders of op kieskeurig staan zeg maar want dan ga ik er op letten en naar zoeken.

Alvast bedankt,

Groeten,

Jolanda
 
Hallo Harry,

Ontzettend bedankt.
Valt mij op dat deze dus veeeel goedkoper zijn dan laptops.

Waarom staat er bij Kloksnelheid 4x 2833 MHz. In folders zie ik dat nooit staan.
Daar staat altijd ; processor 2.6 mhz. bijv.
Zelfde geldt bij de cache.

Kun je dit nog even uitleggen?

Groetjes,
JOlanda
 
Hoi !

Kloksnelheid ontstaat door de snelheid van de FSB (Front Side Bus) te vermenigvuldigen met de Core Multiplieer.

http://www.tekstenuitleg.net/artikelen/hardware/processor/snelheid-processor.html

Moderne CPU's hebben 4 kernen (= Core's), dus zo komt men aan 4 x 2833 Mhz.

Daarmee is het z.g. multi-tasken goed mogelijk (bijv. meerdere taken tegelijk uitvoeren).

Verder zie bovenstaande link.

Greetz,

Harry.
 
wat ik nog mis in dit verhaal:
branden en de snelheid daarvan is een beetje afhankelijk van de harde schijf (kapot of overvol)
en voornamelijk van de brander.

8 uur is niet normaal voor branden, dus je programma is aan het hercoderen
(omzetten van het ene video bestand naar een ander) en dat duurd lang.

als je er trouwens niet mee zit dat het lang duurd is er trouwens niks aan de hand,
en hoef je dus niet persee iets nieuws te kopen.
2 tips: 1 laat het hercoderen 's nachts doen , 2 laat eerst hercoderen en dan appart branden (minder kans op brandfouten)
 
Hallo Harry,

Ik word nu een beetje aan het twijfelen gebracht. Hopelijk kun je me nog een keer je mening geven.
Ik ben naar Dynabyte gegaan en zij geven me voorbeelden van laptops waar het juist wel goed en snel mogelijk is voor videobewerking.
Ik heb zelfs het krantje voor me en heb een voorbeeld voor je.

Een Acer Aspire 7738G. Processor 2.20 ghz Intel Core 2 duo T 6600. Werkgeheugen 4096. Harde schijf 640 gb. Videokaart 1024 mb N Vidia Geforce.

Of een HP Pavilion. Processor 2.0 Ghz. Amd Athlon Dual Core m300. Werkgeheugen 4096 MB en harde schijf 320 gb. Video kaart 512 MB

Zoals je al aangaf heb je minimaal 4 gb aan geheugen nodig. Dat hebben deze 2 laptops toch? en de Processor is ook boven de 2 en de ruimte is prima.

WAarom zou deze niet geschikt zijn voor videobewerking voor jouw?

Hopelijk heb je antwoord voor me,
Groetjes,
JOlanda
 
Hoi !

Uiteraard is alles ook met 'n daarvoor geschikte laptop mogelijk, ik heb je alleen mijn mening gegeven.


Als jij graag 'n laptop wilt,......koop je die toch ?

Alleen is en blijft 'n laptop voor hetgeen jij 'm wilt gebruiken altijd 'n compromis.

Greetz,

Harry.
 
@jootje123: om te beginnen onderschrijf ik hetgeen Harry hierboven schrijft. Dat betekent dat óf de verkoper in de winkel iets bezijden de reëlee waarheid zit, óf Harry en ik. Wij zijn echter geen verkopers die 1. bij vele verkopen waarschijnlijk aan het iend van een jaar een bonusje krijgen en 2. nog een andere bonus als ze de klant richting één bepaald apparaat praten (dat ze bijv. maar moeilijk kwijt kunnen of waarvan ze erg veel hebben ingekocht)

Zoek een familielid of kennis op met iets wat lijkt op wat die verkoper beweert. Neem een .avi mee van een speelfilm en check hoe lang het duurt voordat Nero die film naar video_ts heeft geëncodeerd.
Doe hetzelfde dan nogmaals, maar nu op een desktop met een core2 duo van bijv. E6850 of hoger en druk nogmaals die stopwatch in.
Trek vervolgens jouw eigen conclusies en trek je niets aan van hetgeen verkopers of wij beweren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan