Na installatie Windows 7 foutmelding: kan geen OS vinden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Barry1234

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 jan 2010
Berichten
3
Goeie avond allemaal,

ik was van plan vandaag een draaiende Windows 7 op mijn laptop te krijgen, maar het is helaas niet gelukt. Op mijn laptop staat/stond Windows Vista.
Eerst bootte ik de laptop vanaf de cd en ik begon Windows 7 te installeren, alles ging goed. Na de installatie startte de laptop opnieuw op, maar ik kreeg meteen een melding in beeld: kan geen OS vinden. Ik zette Windows Vista er weer op om toch maar weer aan het werk te gaan. Ik probeerde het opnieuw, maar dit keer formateerde ik de hdd eerst. Na de goed verlopen installatie kreeg ik weer dezelfde foutmelding.

Weet iemand hoe dit komt en weet iemand een goeie oplossing/verklaring? :)

Alvast bedankt :thumb:
Barry
 
Verklaring is redelijk duidelijk, Windows maakt geen MBR (master boot record) aan. Dat is een stukje op je HDD dat de computer verteld dat vanaf daar het OS moet worden opgestart.

De oplossing is al een beetje moelijker. Heb je Windows 7 nog geinstalleerd? Dan kun je proberen of Windows zelf wel zijn eigen OS vindt. Start de CD eens op en dan voer je opstart herstel uit. Misschien dat dat helpt.

En misschien nog een rare vraag, maar heb je na het installeren in het BIOS nog iets veranderd zodat het BIOS wel de HDD opstart?

Greetzz,
Timo
 
Hoi,

ik heb Windows 7 er niet meer op staan. Ik was al van plan om een dual boot te gaan maken om te kijken of dat helpt.
Verder verander ik niks in het bios, want ik boot de cd via een paar sneltoetsen. Dus ik hoef niet eens in het Biosscherm te komen. :)
 
Ok, dan probeer dat eerst en dan reargeer je daarna weer,

Greetzz,
Timo
 
Ik heb geen zin meer om Windows 7 opnieuw te installeren, dus dit topic wordt gesloten.

Toch bedankt

Barry
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan