hp printer in netwerk win 7 en xp

Status
Niet open voor verdere reacties.

johanrr

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2010
Berichten
33
Hallo Forum leden,

Ik heb een xp systeem met een printer aangesloten.

Ik heb nu een notebook gekocht met win 7. Beide zijn aangesloten op een draadloze router. Ik heb het al voor elkaar om beide op te nemen in een netwerk, en dat werkt. De xp machine met de vast printeraansluiting doet het ook. Alleen kan ik niet vanuit het notebook met win7 printen. Hij ziet wel de printer en deze is gedeeld, en kan ik selecteren. Alleen als ik op print druk vanuit het notebook gebeurt er niets. Wat doe ik fout.

Alle tips zijn welkom.

mvg
Johan
 
Op de notebook ook de printersoftware installeren.
 
Hallo Krolik,

Bedoel je dan dat ik de printer fysiek aan het notebook moet koppelen en zelf laten zoeken, of de bijgeleverde cd rom gebruiken, of een andere optie?

Thankx voor je reaktie.

Johan
 
De printer aan de XP laten staan, maar wel ook op de notebook de software installeren. Zo werkte het bij mij, ik kon van beide machines printen.
 
Je hebt de printer toegevoegd aan de laptop?

Heeft je printer ook netwerk mogelijkheden? Dit hoeft niet maar is wel handiger.

Greetzz,
Timo
 
Hoi Timo17,

Nee is geen Netwerkprinter, HP4200 serie.

Ik probeer eerst de optie van Krolik nu, ben ik aan het installeren om te zien of dit werkt.

De uitkomst meld ik dadelijk.

mvg
Johan
 
Hoi Timo17, Krolik,

een deel van probleem `opgelost`. Ik heb een 64 bit Win7 versie, en de cd met de printer ondersteunt deze niet. Ben nu beide 32 bits xp viaHP drivers aan het downloaden of dit wel werkt.

Mvg
Johan
 
hoow! stop. Als je op een 64-bits syteem 32-bits drivers gaat gebruiken gaat het helemaal mis. Je moet je 64-bit gebruiken op 64-bit systemen.

En hp heeft bij de driver normaal ook een keuze om de driver voor een netwerkprinter te installeren. Dat moet jou probleem dan oplossen.

Greetzz,
Timo
 
Timo17, Krolik,

als ik nu iets wil printen, ziet hij de DeskjetF4272 wel. Als ik bij de eigenschappen van de printer kijk, zie ik dat er staat `printer boven`, maar in het tabblad delen staat de naar, maar kan ik verder niets wijzigen. Ik zie wel de poort waar de printer boven in de XP desktop aangesloten zit.

Als ik een voorbeeldblad print, komt deze in de wachtrij van de printer en staat er printer gereed en eigenaar gast. Wat mis ik.

Gr.
Johan
 
Ik zal beide laatste drivers van HPdownloaden en morgen proberen, ik ga nu naar een verjaardag.

De laatste melding die hij gaf in de oude combinatie was ` in spooler sub systeem app is een fout opgetreden` Zal morgen de drivers van HP proberen.

mvg
Johan
 
Je moet op je XP PC ook je printer delen dus naar printers en faxapparaten en dan recht klikken op de printer die je wilt delen(Dus naar de tab) een naam geven meest gebruikt naam maar ook een makkelijke: Printer2, en op je Win7 Apparaten beheer of iets waar je een printer kan vinden ook je xp px bestands en printerdeling aan.
 
Laatst bewerkt:
Lezers,

Nogmaals alles geprobeert

alles gedeinstaleerd,
drivers win 7 gedownload en op notebook gezet
cd nogmaals op desktop xp gezet
alles gedeeld op desktop en win

daarna is er op een af andere manier een testpagina uitgekomen. Maar als ik in Word iets print krijg ik onderstaande foutmelding:

SzAppname: Spoolsv.exe SzAppver5.1.2600.5512
Szmodname: HPp23R5mu.dll Szmodver6173241.0 offset 000A0490????????????????

wat gaat er fout?

Groet
Johan
 
Je moet hem ook in jeOffice pakket zetten en op je PC/Notebook als standaart.

Hier de stappen:
1. Start een office onderdeel(Bijv: Microsoft Word.)
2. Ga naar Printer of Ctrl+P
3. Zoek.
Hier een makkelijkere:
1. Start Configuratie scherm op.
2. Voeg een printer toe
3. Zoeken naar een printer of netwerkprinter
4. dan de laaste optie dus deze: [smallIMG]http://res2.windows.microsoft.com/resbox/nl/Windows%207/Main/e/e/eeaf834f-12b1-47c9-a3e4-5fbfc053ef3f/eeaf834f-12b1-47c9-a3e4-5fbfc053ef3f.jpg[/smallIMG] Zelf gebruik ik nog XP daar luktte het me wel
 
Laatst bewerkt:
Hallo Nicj, Minal,

Al bovenstaande geprobeerd, als deze opties nog niet geprobeert waren, maar helaas alle zonder gewenste printresultaat.

De laatst optie van het uitschakelen van de printspooler en rechtstreeks printen leek mij nog de beste optie, en begon hoopvol. De testpagina werd afgedrukt. Maar als dan via word of excel geprint wordt, blijft de printer stil, helaas.

mvg
Johan
 
Hallo Johanrr, Ik heb deze printer HP PSC 1310 Series. En heb hem wel op mijn Laptop(WinXP Pro) en PC(WinXP Home). Probeer dit eens: Klik Hier. Mocht dit niet werken ik help je tot je oplossing.

Groet:thumb:
 
Laatst bewerkt:
Hallo Nicj56,

ik heb ook deze laatste info van jou geprobeerd, en al een maand op internet gezocht, maar ik zie wel de printer, en kan alles delen, maar blijf met de spooler foutmelding zitten.

Ik ga het helaas opgeven. Als ik iets wil printen, stop ik de accu in de laptop en loop naar boven om dan maar te printen,

BEDANKT VOOR JULLIE INZET>

Groet,
Johanrr
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan