Office 2003 over het netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

ane lenstra

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2007
Berichten
131
Ik heb nu een CD van Office 2003 en wil deze graag distribueren over het netwerk. Nu ben ik er achter dat ik dit via een MSI bestand moet doen. Hoe maak ik van die Office 2003 CD een MSI package?

Mvg
 
3 mogelijkheden:
1. Gedeelde map maken, en daar de software op zetten via Setup /A (van Administrative setup / Beheerdersinstallatie), zie hieronder. Het wordt dan naar die gedeelde map 'gekopieerd'. Hierna via Groepsbeleid het juiste .MSI bestand uitrollen (of het .MSI bestand laten aanroepen of setup.exe starten vanaf die netwerklokatie). Hierbij kan de gebruiker zelf nog het nodige aanpassen (waar installeren etc.)
attachment.php

2. Wil je ook nog zaken voorkoken, dan kan dat d.m.v. de deze link, via "Custom Installation Wizard". Er wordt dan een .MST bestand gemaakt dat bij installatie gebruikt kan worden.
Office 2003 Resource Kit kan hier gedownload worden.
De commando regel voor installatie krijg je dan ergens gemeld (je kunt het, als ik me goed herinner, ook laten voorkoken door de aanpassing van SETUP.INI in de \FILES\SETUP submap van de installiebron op het netwerk. Het zou dan genoeg moeten zijn om het .MSI bestand uit te rollen via groepsbeleid etc.)
3. Zelfstandig zaken aanpassen/voorkoken in het SETUP.INI bestand in de \FILES\SETUP map in de installatiebron op het netwerk.


Succes,

Tijs.
 

Bijlagen

  • admin_setup_Office2003.JPG
    admin_setup_Office2003.JPG
    38,7 KB · Weergaven: 84
Laatst bewerkt:
Dank je wel! Hier heb ik heel veel aan! :thumb:

Weet je toevallig ook hoe je nu Office SP3 aan de installatie kan toevoegen?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan