Toegang XP tot Windows 7 - een meer dan moeilijke bevalling

Status
Niet open voor verdere reacties.

continuousminer

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2010
Berichten
6
Hallo,
een probleem dat ik al min of meer op dit forum heb gevonden maar ik slaag er niet in om het te doen werken bij mij: toegang krijgen via een cross-over kabel (medium heeft in dit geval weinig belang) van mijn XP computer tot mijn Windows 7 computer. In mijn oneindige naïviteit dacht ik dat dat als een fluitje van een cent zou gaan. 3 dagen en 7 uren prutsen later geef ik het op en zoek hulp waarvoor alvast dank!
Wat lukt er wel:
Windows 7 heeft toegang tot de XP, kan bestanden bekijken, openen etc. Het omgekeerde wil echter niet lukken. De XP lijkt de Windows 7 wel te zien doch krijgt geen toegang. Via het wijzigen van sommige instellingen krijg ik soms een venster voor login-paswoord maar de jackpot-combinatie om binnen te geraken heb ik blijkbaar niet...(account en paswoord van de windows 7 computer is het dus niet)
De werkgroepen hebben dezelfde naam en op beide computers is een account actief met zelfde naam en paswoord. Weet iemand raad?
P.S.: Het was eigenlijk de bedoeling om met de oude XP computer via de nieuwe W7 toegang tot internet te hebben maar dat lukt ook niet. Ik denk echter dat als het eerste probleem is opgelost het tweede wel zal volgen.

Alvast dank! :)
 
Of één van mijn eerdere posts uit een andere thread:

ON WINDOWS 7 / VISTA:
Click start
Type: regedit
Press enter
In the left, browse to the following folder: HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\system\
Right-click a blank area in the right pane
Click New
Click DWORD Value
Type: LocalAccountTokenFilterPolicy
Double-click the item you just created
Type 1 into the box
Click OK
Restart your computer


ON WINDOWS XP:
A. In the FAQ Under Windows XP in a workgroup, why don't I see the Security tab for a file/folder?, we saw that to bring up the Security dialog box for files/folders/shares, you had to hold down the Ctrl key. To eliminate this requirement, perform the following steps:

Start the Microsoft Management Console (MMC) Local Security Policy snap-in (Start, Control Panel, Administrative Tools, Local Security Policy).
Expand the Local Policies branch.
Select Security Options.
Double-click "Network access: Sharing and security model for local accounts.”
Select “Classic-Local users authenticate as themselves”, and click OK.


Close the snap-in.
Reboot the system for the change to take effect.
Now you have share permissions and file security on NTFS volumes. On FAT volumes, the Security menu will remain unavailable.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de tips mensen ;)
Het helpt echter allemaal niets. Ik geraak er niet in. Ze zien elkaar wel, maar de XP krijgt geen toegang tot de windows 7. Ik zet de firewall af, doe alles wat ik kan maar er is geen doorkomen aan. Vreemd vreemd vreemd...toch bedankt!
 
Staat je netwerk detectie aan in Windows 7?
Dit staat volgens mij standaard uit. Je Windows machine deelt dan geen bestanden

Je kunt er voor kiezen op op beide machines dezelfde account te hebben met het zelfde wachtwoord.
Dit voorkomt de hele tijd inloggen.
 
Bedankt!
Al deze tips heb ik al in acht genomen. Ik moet echt dicht bij de juiste oplossing zitten maar dat laatste beetje wil hij niet.
Ik heb net eens een kleine test gedaan:
Ik heb op de windows 7 computer de D-schijf gedeeld (een dataschijf). Onmiddelijk daarna zag ik die schijf op de XP machine verschijnen bij mijn netwerk-locaties. Bij aanklikken echter wordt de toegang ook hier geweigerd. Ook de firewall uitzetten haalt niks uit.
Hij detecteert zelfs het gedeelde internet (internet gateway) daar ik de internet LAN verbinding heb opengezet om te delen maar ook daar geraak ik niet op.
Vreemde boel. :(
 
Heb ik het toch net gevonden zeker! Alleen werkt internet nog niet maar dat komt misschien wel.
Voor anderen die er ook mee zouden worstelen, een tip als al het andere niet werkt:
je moet niet alleen "Delen" instellen bij de eigenschappen van je file of folder; maar ook het tabblad "Beveiliging".

- bij Windows 7 heb je bij een bestand of file, als je met rechtermuisknop --> eigenschappen klikt een aantal tabbladen. Eén ervan is het tabblad "Delen". Hier moet je bij "geavanceerd delen" --> "Machtigingen" voor "Iedereen" de machtiging aanpassen zodanig dat je de rechten hebt die je wil (beheer-wijzigen-lezen); voor zover nog niet het geval.

- Echter, nu komt de gore truc die maakte dat het bij mij niet werkte: dat blijkt niet voldoende te zijn: Sluit "geavanceerd delen", maar hou de "Eigenschappen" van die file of folder die je wil delen open. Er staat ook nog een tab "Beveiliging" op. Klik er op. Ook hier dient "Iedereen" in de lijst te staan met de nodige bevoegdheden! Indien niet het geval (zoals bij mij) Klik nu op "Bewerken". Klik dan op "Toevoegen" en typ in het vak onderaan "Iedereen". Klik op namen controleren, en geef ook hier de nodige rechten aan "Iedereen".

Afhankelijk van het type map dat je deelt kan bovenstaande procedure licht anders zijn. Het komt er echter op aan om zowel "Beveiliging" als " "Delen" open te stellen voor "Iedereen". :thumb:

Nu probeer ik internet nog...

In elk geval al bedankt voor de reply's en hulp.
 
Ook internet werkt nu. :thumb:
Maar alweer een tip voor eventuele andere gebruikers die er zoals ik niet uitgeraken:
- vergeet dat van die manuele ip-configuraties en zo. Dat lukt om folders te sharen maar niet om op internet te geraken.
Het is echt veel eenvoudiger: Maak een "internetbrug"!

Hoe te werk gaan in de host computer Windows 7:
- ga naar Netwerkcentrum. Links klikken op "adapterinstellingen wijzigen". Als alles goed gaat zie je twee LAN netwerken van de host computer.
- Schakel internet-delen indien dat stond ingesteld voor de LAN die verbinding met het internet maakt uit (via eigenschappen van de LAN-verbinding - tab "delen"). Anders werkt het niet.
- Selecteer nu de twee LAN-netwerken en klik rechtermuisknop. Klik op "verbindingsbrug" maken of "brug maken" of "verbinden via brug" (kan niet meer zien wat het was) en klaar is kees!

Op de XP: gewoon bij de LAN-verbinding bij de TCP/IP config "automatisch IP adres laten toewijzen". Voila; ook klaar!

Wel nog steeds zelfde werkgroepnaam gebruiken op de twee PC's, liefst ook zelfde gebruikersnaam/paswoord etc...

(om folders te delen dien je wel al die andere zaken nog te doorlopen (zie mijn mail hierboven) zoals heel het gedoe met "delen" en "beveiliging" van te delen folders.)

Dank en tot posts ;)
 
Laatst bewerkt:
Deze topic genoteerd voor toekomstige referentie. Klasse, bedankt:thumb:
 
Heb ik het toch net gevonden zeker! Alleen werkt internet nog niet maar dat komt misschien wel.
Voor anderen die er ook mee zouden worstelen, een tip als al het andere niet werkt:
je moet niet alleen "Delen" instellen bij de eigenschappen van je file of folder; maar ook het tabblad "Beveiliging".

- bij Windows 7 heb je bij een bestand of file, als je met rechtermuisknop --> eigenschappen klikt een aantal tabbladen. Eén ervan is het tabblad "Delen". Hier moet je bij "geavanceerd delen" --> "Machtigingen" voor "Iedereen" de machtiging aanpassen zodanig dat je de rechten hebt die je wil (beheer-wijzigen-lezen); voor zover nog niet het geval.

- Echter, nu komt de gore truc die maakte dat het bij mij niet werkte: dat blijkt niet voldoende te zijn: Sluit "geavanceerd delen", maar hou de "Eigenschappen" van die file of folder die je wil delen open. Er staat ook nog een tab "Beveiliging" op. Klik er op. Ook hier dient "Iedereen" in de lijst te staan met de nodige bevoegdheden! Indien niet het geval (zoals bij mij) Klik nu op "Bewerken". Klik dan op "Toevoegen" en typ in het vak onderaan "Iedereen". Klik op namen controleren, en geef ook hier de nodige rechten aan "Iedereen".

Afhankelijk van het type map dat je deelt kan bovenstaande procedure licht anders zijn. Het komt er echter op aan om zowel "Beveiliging" als " "Delen" open te stellen voor "Iedereen". :thumb:

Nu probeer ik internet nog...

In elk geval al bedankt voor de reply's en hulp.

Ik zat een beetje met hetzelfde probleem maar dan niet met een crossed cable maar met mijn draadloos. Ik heb net als jij in de beveiliging "iedereen" toegevoegd en volledig beheer en voila, het werkt. Bedankt om dit met ons te delen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan