Oude PC waarvan ik surround system wil maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

MrPsycho

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2009
Berichten
759
een Ex-homeserver; met een oude Pentium 1 en 128 MB ram (of meer, ben niet zeker hoeveel erin zit) die ik hier nog ergens heb staan, zou ik willen omvormen tot een surround systeem achtig geval, omdat het niet mogelijk is om een grafische kaart in te bouwen op dat oude moederbord, en de grafische chipset is al eeuwen kapot.

Is er een Linux-achtig besturingssysteem waarmee ik naar de radio kan luisteren (er zit nu een TV-kaart in die pc, die ik kan aansluiten op een distributiekabel, waarmee ik naar de radio kan luisteren), mijn eigen muziek (en afspeellijsten misschien) kan beluisteren?

met simpele controles (bv linkermuisklik: liedje starten of pauzeren, rechtermuisknop liedje stoppen, omhoog scrollen: vorig liedje, omlaag scrollen: volgend liedje, middelmuisknop: afsluiten) want een grafische interface is toch zinloos aangezien er geen mogelijkheid is tot het inbouwen van een nieuwe grafische chip of een grafische kaart.

Ook kan ik er nog een verse geluidskaart inbouwen, waarmee ik een 5.1 surround systeem aan die pc kan hangen (geen drivers ervoor nodig). er zit nu ook een cd-writer in, maar kan ook nog een extra dvd-speler of een diskettestation ingebouwd worden.

Kan iemand me hierbij helpen?
 
Laatst bewerkt:
Weet je het antwoord zelf niet dan?

je bent tenslotte: Professioneel computerhardware-adviseur tot u dienst!:p

zeg je zelf
 
Hoi !

Tja, met 'n dergelijke handtekening durft niemand je meer te helpen.....

Greetz,

Harry.
 
Is in principe wel mogelijk.. om je muisknoppen raad ik je aan om key mapping te doen (Een key/toets laten gedragen als een andere toets)

Gebruik: http://www.randyrants.com/sharpkeys/ (Sharpkeys)
Typ een toets (Bijvoorbeeld Rechtermuiskjnop) daarna kies je uit het lijste: Special (Play) ofso.
OK > Write to registery.

Log uit en dan weer in en je key(s) zijn gemapt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan