geluid komt eerder dan beeld op dvdspeler

Status
Niet open voor verdere reacties.

maris1973

Gebruiker
Lid geworden
29 jan 2010
Berichten
6
Hallo

Ik ben een serieuze hulpzoekster die al dagenlang problemen heeft om haar gedownloade films af te spelen op haar dvdspeler. Het geluid komt sneller dan het beeld. Er wordt al gepraat als er nog niet eens beeld is, dus het gaat vanaf het begin al fout. Ik heb eerder gedownload met 360 Share Pro en sinds een paar dagen, juist ivm deze problemen, heb ik ook Utorrent geinstalleerd. Toch houd ik hetzelfde probleem. Ik word er knap moedeloos van. Heb al een heleboel dvd's verknald op deze manier. Kunnen jullie mij alsjeblieft helpen? Ik brand mijn dvd's met Nero Start Smart.

O, ik moet er verder even bijzeggen dat ik totaal geen verstand heb van al die mooie computertermen die jullie gebruiken. Ik ben bang dat jullie mij in babytaal (dus stap voor stap alsjeblieft) alles uit moeten leggen. (bloos, bloos). Ik zou jullie zo dankbaar zijn als dit probleem wordt opgelost! Thanks!
 
Laatst bewerkt:
Ja

geen problemen! Dat werkt allemaal prima. Misschien moet ik na het downloaden vanaf Utorrent nog iets doen met een file, voordat ik hem ga branden? Zoja, vertel me dat dan in heel makkelijke taal he, want ik ben echt een groentje wat computers en software betreft, hihi.
 
Ik zou willen adviseren op een DVD RW te branden. Als het dan niet lukt, ben je hem tenminste niet kwijt. Kan je hem opnieuw gebruiken.
 
film is WEL goed op Windows Media Player

Ik heb gekeken of de films VOOR het branden wel goed zijn. Geen problemen! Ze spelen super op Windows Media Player. Pas na het branden, dus bij het afspelen op de tv is er verschil in beeld en geluid. Het moet dus misgaan tijdens het branden. Maar wat dan? Ik zal even zeggen hoe ik het doe:
Eerst een schijfje in de dvdbrander, dan open ik Nero Start Smart, hij gaat automatisch naar Nero Vision 4, daarna klik ik bovenaan op dvd en dan selecteer ik foto en video, daarna Dvd-video maken, en dan 'add videofiles'. Van daaruit klik ik steeds op next, net zolang totdat ik bij Burn kom. En dan begint het brandproces. Ik doe dus niets speciaals. Converteren ofzo (kweet niet eens wat dit is en hoe dat moet) doe ik niet.

Heeft iemand enig idee wat ik moet doen?
 
ik snap je probleem
Op mijn dvd speler kan ik via de afstandsbediening in een instellingenmenu komen waar ik naar een subsectie kan gaan die heet ''geluidsvertraging''. Ik heb nog niks geprobeerd maar volgens mij kun je hiermee het geluid net zo lang aanpassen tot het gelijk loopt met het beeld. Ik weet niet wat voor een dvd spelen jij hebt maar anders moet je misschien even in de handleiding kijken.

PS: ik heb een bose 321
 
Converteren ofzo (kweet niet eens wat dit is en hoe dat moet) doe ik niet.

Ik vermoed dat dat nou precies het probleem is. nu weet ik niet wat voor films je download (avi met een divx inhoud of mkv met een h.264 inhoud met bij behorende audio) maar voor een DVD word er 9 van de 10 keer geconverteerd, en daarin kan het geluid oos (out of sync) gaan lopen met het beeld.

Zodra je het DVD schijfje in de pc afspeeld zal het ook niet correct gaan lopen vermoed ik

Probeer het eens met het volgende programma, heb ik erg goede ervaringen mee:
http://www.dvdflick.net/
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan