Hoe beveilig je een thuisnetwerk tussen 2 PC's

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nicj56

Banned
Lid geworden
4 jan 2010
Berichten
3.344
Hallo.

Mijn vraag is hoe beveilig ik een thuisnetwerk tussen 2 computers.??


Zo ja vertel het me dan zo snel mogelijk.
Laptop: Win XP Pro SP3
PC: Win XP Home SP3
 
Laatst bewerkt:
Tussen twee computers? Bedraad of draadloos? Bedraad hoef je weinig te beveiligen, men kan van buitenaf amper of niet inbreken als je een firewall hebt. Draadloos is het een kwestie van een type beveiliging instellen naar je keuze (wep, wpa enz)
 
Draadloos maar ik bedoel zo'n netwerk dat je elkaars bestanden ziet als jullie hier mee willen helpen is dat handig..??
 
Ik heb nog steeds geen antwoord hoe beveilig een peer-to-peer network want ik wil dat beveiligingen en niet mijn WiFi want dat heb beveiligt met een WEP-Code
 
Peer2peer werkt dus via je accespoint of draadloze router/modem. Je maakt dan gebruik van je eigen ingestelde wep-beveiliging. Verder niets nodig dus.
Maar wat wil je beveiligen eigenlijk? Als je elkaars bestanden wil kunnen zien neem ik aan dat je dit wilt doen zonder steeds een wachtwoord in te hoeven voeren.
 
Nee stel dat er iemand het wachtwoord kraakt en heeft toevallig de zelfde Werkgroep naam, is het dan verstandig om dan de PC's te beveiligen met een wachtwoord..??
 
Laatst bewerkt:
Je kunt je afvragen hoe interessant je bent voor de buitenwereld om jouw wachtwoord te kraken. Ik heb al 4 jaar mijn draadloze netwerk openstaan (met bepaalde restricties dan wel) zodat voorbijgangers even hun mail kunnen checken, maar er heeft nog steeds niemand gebruik gemaakt van de mogelijkheid.
Ik denk dus dat je wep-beveiliging afdoende is en anders kun je altijd je werkgroep een aparte naam geven.
 
Oké maar als een kennis komt met Win7 die gaat auto zoeken want dus moet ik dan bijv een Wachtwoord op een Account zetten.??
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan