port forwarden naar 2 pc's?

Status
Niet open voor verdere reacties.

arjoderoon

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2007
Berichten
474
omdat ik iedere keer vragen krijg van mijn ouders of ik naar hun computer wil kijken had ik bedacht deze voor mij vanuit huis al beschikbaar te maken via VNC. Nu heb ik via een kennis al begrepen dat ik vnc kan gebruiken maar dat ik dan port forwarding moet gebruiken. Voor 1 computer lukt mij dit wel, maar omdat er bij mijn ouders 2 computers staan, vraag ik mij af hoe ik het dan moet configureren.

ik kan vanaf hier wel inloggen met VNC middels een ipadres en poortnummer.

alleen: hoe configureer ik de modem/router zo dat ik verschillende computers kan benaderen? dat als ik naar computer 1 moet, dat het data verkeer daar naar doorgesluisd wordt. en dat de router het ook door heeft wanneer het verkeer naar computer 2 door moet?

ik heb te maken met 1 linux pc. daar had ik al begrepen dat ik het poortnummer aan kan passen.
zou ik dan bijvoorbeeld voor het port forwarding in moeten stellen:
ipadres:5900
ipadres:5901

en dat met deze poorten ik bij de juiste pc uit kan komen?
 
Goedemorgen,

Zou moeten werken denk ik maar je zal ook de pc's een vast ip adres moeten geven want ik neem aan dat de pc's achter een router staan en die wil wel eens een eigen ip geven.
 
Als je gewoon een andere poort gebruikt voor elke pc is het toch geen probleem?

Je kan dit gewoon in de router instellen.

Je kan niet 1 poort ( zelfde nummer ) forwarden voor beiden pc's zoals de titel van het topic luidt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan