van PAL breedbeeld (1,46 pixel aspect ratio) naar WEB breedbeeld (square pixels)

Status
Niet open voor verdere reacties.

eyebeekaii

Gebruiker
Lid geworden
6 jul 2006
Berichten
26
Hallo,

Ik heb een video gemonteerd in Adobe Premiere Pro, een programma waar ik mijn weg goed in ken. De video is PAL breedbeeld, dus een resolutie van 720×576 met een pixel aspect ratio van 1,46 wat samen resulteert in een 16:9 videobeeld.

Nou wil ik mijn video graag uploaden naar youtube, maar youtube kijkt niet naar mijn pixel aspect, en gaat er automatisch vanuit dat het square pixels zijn, waardoor mijn breedbeeldfilmpje uiteindelijk als 4:3 op youtube staat.

Wat nou mijn vraag is, hoe moet ik mijn video uitrenderen of converteren dat ik een breedbeeld resolutie met square pixels heb (ik gok het ongeveer op 1024×576) ?

Alvast bedankt !

gr, Yori
 
Nou voor de geinteresseerde:

In After Effects zit zelfs de preset voor square pixel pal widescreen, wat overeenkomt met 1050×576 square pixels. Als je zo'n project maakt en je zet je PAL widescreen project in je werkvenster, snapt het programma automatisch dat ze dezelfde maat hebben. Dan kun je het dus vanuit daar uitrenderen, met de vooraf ingestelde resolutie.

Zo heb ik mijn probleem opgelost.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan