Geen verbinding via LAN

Status
Niet open voor verdere reacties.

mans2012

Gebruiker
Lid geworden
6 jun 2007
Berichten
60
Hallo allemaal,

Ik heb 2 pc's aangesloten op een Tele2 modem en op de ene heb ik wel internet op de andere niet. Ik heb de poorten al verwisselt en geen resultaat, en ik heb ook al een nieuwe kabel gekocht. Die nieuwe kabel doe ik in mijn laptop en dan doet hij het ook niet. De kabel die wel werk op de ene pc werkt ook niet op de laptop.

zou graag willen weten wat het probleem is.


Alvast bedankt
 
Mischien is de LAN poort van de laptop uitgeschakeld omdat je voorheen alleen draadloos of inbel verbindingen gebruikte, je kan deze poort voor enablen in de bios of onder het kopje netwerk of hardware @ configuratie scherm.
 
Die staat al enabled, dit is wat ik zie als ik device manager open.



En ik heb al uninstall gedaan en pc opnieuw gestart maar niks helpt.
 
Probeer eens een andere kabel voor lan

Edit

Jij zei
en ik heb ook al een nieuwe kabel gekocht. Die nieuwe kabel doe ik in mijn laptop en dan doet hij het ook niet
Over heen gelezen :p.

Ik denk dat je dan geen 2 kabels kan aansluiten op je modem, maar mischien is het een optie op die ene poort die het wel doet naar een router te leiden, en vanaf daar zoveel als je nodig hebt inprikken ;)
 
Laatst bewerkt:
Wat zijn je instellingen van de 'LAN-verbinding' in beide computers?

(windows-toets + R, ncpa.cpl, enter, R-klik op 'LAN-verbinding', eigenschappen, 'Internet Protocol versie 4 (TCP/IPv4)', eigenschappen).

staat hier automatisch IP laten toewijzen? En ook automatisch DNS laten toewijzen?

Staat verder de LAN-verbinding niet uitgeschakeld?

Als hier een verschil tussen beide computers bestaat, beschrijf dat dan even aub.

Oh, en voor ik het vergeet... als de kabel aangesloten is op de pc (die geen internet heeft), kijk dan ook even bij bovenstaande 'LAN-verbinding' of er staat of de 'Netwerkkabel aangesloten/niet aangesloten' is.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben online via een andere pc wat wel is aangesloten op de zelfde netwerk, wireless doet het ook gewoon en PS3 is ook aangesloten. Achter de pc waar de kabel in zit knippert de groene lichje en heel soms in het begin de bruine. Ik gebruik hierop Vista Home premium, op de andere pc waar geen internet op zit heb ik Windows XP SP3.
 
Ik heb even een opzet gemaakt van hoe ik denk dat het er bij jou uitziet. Klopt dit niet, pas het dan aub even aan. (Zie plaatje in de bijlage)

Wat handig kan zijn als je wil dat ik je verder help:
  1. Welk type router is het? (type nummer, staat op router ergens)
  2. Hoeveel poorten voor bedraad netwerk heeft de router?
  3. Type XP? (R-klik op deze computer, hier staat het)
  4. Heb je de laptop alleen draadloos, alleen bedraad of beide aangesloten?
  5. Heb je 'Windows-toets + R, ncpa.cpl' al ingevoerd? Wat zijn de instellingen van de adapters(LAN-verbindingen) van Windows Vista en Windows XP?
 

Bijlagen

  • Ultimo13 werkplan.jpg
    Ultimo13 werkplan.jpg
    26,4 KB · Weergaven: 106
Laatst bewerkt:
Ik heb even een opzet gemaakt van hoe ik denk dat het er bij jou uitziet. Klopt dit niet, pas het dan aub even aan. (Zie plaatje in de bijlage)

Wat handig kan zijn als je wil dat ik je verder help:
  1. Welk type router is het? (type nummer, staat op router ergens)
  2. Hoeveel poorten voor bedraad netwerk heeft de router?
  3. Type XP? (R-klik op deze computer, hier staat het)
  4. Heb je de laptop alleen draadloos, alleen bedraad of beide aangesloten?
  5. Heb je 'Windows-toets + R, ncpa.cpl' al ingevoerd? Wat zijn de instellingen van de adapters(LAN-verbindingen) van Windows Vista en Windows XP?

1: Davolink DV-2020 (standaard van TELE2)
2: 4 poorten, 2 hebben werkelijk verbinding dt is poort 3 en 4.
3: Windows XP Professional SP3 ENGELS
4: Laptop is alleen draadloos aangesloten en doet het prima.
5:



 
1: Davolink DV-2020 (standaard van TELE2)
2: 4 poorten, 2 hebben werkelijk verbinding dt is poort 3 en 4.
3: Windows XP Professional SP3 ENGELS
4: Laptop is alleen draadloos aangesloten en doet het prima.
5:




Zo te zien zijn je netwerkadapters naar de ******. Heb je zelf de kast opengemaakt en ze erin gestopt? Kan zijn dat je ze dan nog wat beter moet aandrukken. Ook kun je proberen het type van de adapter te achterhalen, en dan op de fabrikant van je adapter de software ervoor te downloaden. Je hebt een adapter nodig om verbinding te maken met een netwerk! Zo te zien aan je 'device-info printscreen' zijn ze niet goed geconfigureerd.

Wat zegt probleem oplossen/stuurprogramma's bijwerken bij device-info?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan