DVD's overzetten naar harddisk voor mediaspeler

Status
Niet open voor verdere reacties.

angela8

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2009
Berichten
10
Hopelijk zit ik in de goede rubriek.

Ik wil mijn verzameling DVD's overzetten op een harddisk en dit afspelen via een mediaspeler. Dan heb ik het over DVD"s die zijn gekopieerd van een original DVD
(e.g. met DVDdecrypter enz).
Nu doe ik dus een kopy van de DVD en een plak op de HD. Dit lukt allemaal wel
maar ik dan deze map dan niet meer afspelen vanaf de harddisk. Dan heb ik het
alleen over afspelen op de computer want ik wil proberen of dit de goede methode is.

Kan ik dit zomaar doen, gewoon een copy en paste van de hele DVD inhoud ?
Of moet ik iets anders doen eerst ? Bedankt alvast !
 
Er zijn 2 files op de DVD, audio_ts en video_ts. Als ik deze DVD in mijn PC doe , word de film automatisch opgestart door windows media player.
Maar als ik deze DVD naar mijn harddisk (op de PC) kopieer (gewoon met cut en paste dus) dan speelt ie niet meer af. Windows media speler zegt geen items te kunnen vinden.

Ik ben dus nog niet gaan proberen met mijn mediaspeler. Ik heb alleen de DVD gekopieerd naar de harde schijf. Maar hij speelt dan toch niet af.

Doe ik iets verkeerds ?
 
Misschien handig om eerst te weten om welke Mediaplayer het gaat, voor er conclusies getrokken worden!
 
Betreft mediaspeler Eminent EM7080.

Sorry maar ik was waaarschijnlijk niet erg duidelijk geweest. Ik heb nog niet via de mediaspeler geprobeerd. Daar zit dus ook niet het probleem.

Ik heb alleen de DVD files gekopieerd naar een harde schijf hangend aan mijn PC en van daaruit probeer ik het af te spelen... gewoon op mijn PC. (dus niet op de mediaspeler)
Met Windows media player (software op mijn PC dus) geeft ie aan geen object gevonden te hebben !

Misschien moet ik mijn vraag anders formuleren. Als ik mijn verzameling DVD's allemaal op een harde schijf wil "gooien" zodat ze bespeelbaar zijn door een mediaspeler (bijvoorbeeld de eminent Em7080), wat is dan de beste manier om dat te doen ?
 
Om de Eminent EM7080 hoef je je DVD's dus niet om te zetten naar een anders video-formaat, deze kan de dvd's prima afspelen.

Maar let op: Windows Media Player kan dat zelf niet, daar heb je, om af te spelen, andere software voor nodig, zoals b.v. VLC Player, gratis: http://www.videolan.org/vlc/
 
Ok, bedankt... het klopt dus wel dat ie niet afspeelt op de PC.
Ik kan dus gewoon alles kopieren naar de harde schijf en de eminent mediaplayer moet het gewoon doen...
 
Ok, bedankt... het klopt dus wel dat ie niet afspeelt op de PC.
Ik kan dus gewoon alles kopieren naar de harde schijf en de eminent mediaplayer moet het gewoon doen...

Als het goed is wel ja!
 
Sorry... nog een laatste vraag.... als ik een originele DVD wil kopieren naar de harde schijf dan gebruikte ik altijd DVDdecrypter + DVDshrink.
Is dit nog de gangbare manier of zijn er tegenwoordig betere methodes ?
Of hoeft dit ook niet meer met de Eminent ?
 
Het overzetten van een originele dvd naar de harddisk van je pc heeft niets met de mediaplayer te maken.

Dat kan prima met b.v. alleen DVD Shrink
 
Dat is wel jammer dan. Dus ik zou toch alles om moeten zetten als ik de films via
een mediaspeler wil bekijken. Of zijn er ook wel mediaspelers die de video-ts formaat aan kunnen ?
 
Beter eerst controleren of e.e.a. wel klopt voor (voorlopige) conclusies te trekken ...
Want daarmee kan je mensen aardig op het verkeerde been zetten. Stel dat Angela nu op haar genoemde manier een heleboel DVD's op haar schijf heeft gezet ..... en vervolgens de door haar genoemde mediaspeler koopt .....

@Angela,

Die eminent kan DVD's afspelen en importeren (met bijgeleverde software).
Eenmaal naar een map gekopieerde DVD's (in VIDEO_TS en AUDO_TS) .... daar kan hij ook niet mee overweg.
De 'herkende' bestandsformaten voor dit apparaat zijn:
3gp, Divx 3, DivX 4, DivX 5, DivX 6, h.263, h.264, mkv, Mpeg 1, Mpeg 2, Mpeg 4, realvideo, wmv, xvid

En laten DVD bestanden nou MPEG2 zijn, dus echt geen probleem.....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan