VPN, Extern bureaublad, Team viewer?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Colnago1

Gebruiker
Lid geworden
16 mei 2009
Berichten
37
Beste,

Ik zit met de volgende situatie. Op mijn bedrijf heb ik 4 computers staan, deze zijn gewoon met een router verbonden. Alle systemen hebben Windows XP (pro) als OS.

Nu heb ik in de avonduurtjes nog het een en ander uitzoekwerk, alleen kan ik vanuit thuis niet aan de bestanden komen die op mijn bedrijf staan. Thuis heb ik Windows 7 als OS.

Mijn vraag is dan ook, hoe kan ik het beste verbinding leggen tussen mijn thuis PC en 1 PC op het werk?...
 
Laatst bewerkt:
Remote desktop zit in zowel Windows XP pro als in Windows 7. Als je de Windows XP pro pc wil kunnen overnemen, dan zul je die wel moeten instellen dat deze over genomen mag worden. Wil je echter ook bestanden kunnen kopiëren wordt het een ander verhaal. Teamviewer moet dacht ik de client pc toestemming geven, met remote desktop niet. VPN lijkt mij omslachtig.
 
Remote desktop zit in zowel Windows XP pro als in Windows 7. Als je de Windows XP pro pc wil kunnen overnemen, dan zul je die wel moeten instellen dat deze over genomen mag worden. Wil je echter ook bestanden kunnen kopiëren wordt het een ander verhaal. Teamviewer moet dacht ik de client pc toestemming geven, met remote desktop niet. VPN lijkt mij omslachtig.

Owkje, bedankt voor de tip. Is er ergens een goede 'handleiding' op het net, ik heb die van computertotaal ( http://computertotaal.nl/article/6914/workshop-extern-bureaublad.html ) doorlopen, alleen daar kwam ik een aantal maanden geleden niet uit...
 
Geef maar aan waar het fout gaat. Geef ook even aan welke Windows 7 je hebt.
 
Ik heb thuis Windows 7 home premium. Wat al 'fout' gaat is dat ik geen extern IP adres kan maken van mijn kantoor PC. Moet dit via statische DNS/forward?
 
Ja, daar heb ik wat aan.

In zijn artikel heeft hij het op het laatste over dynamic DNS. Ik heb thuis Ziggo en op het werk KPN. Moet ik nog een static IP DNS aanmaken?
 
Laatst bewerkt:
kijk eens naar logmein een klein stukje software op je pc op het werk installeren .
Dan heb je via je internet browser overal ter wereld toegang tot je computer op het werk, deze moet wel aanstaan.
verder geen instellingen maken maar alles standaard laten staan.
wel de free versie nemen en kiezen voor privé en niet voor werk.

www.logmein.nl daar even een account maken en dan via dat account op je werk de computer toevoegen.
 
Heren,

Het is allemaal gelukt, allee nu gebeurt mij toch iets vreemds. Ik heb een aantal domeinen gehost bij Strato (bijvoorbeeld: www.printerpark.nl , al deze domeinen hebben opeens verschrikkelijk veel moeite met inladen, of laden zelf helemaal NIET in. Ook heb ik bij een andere hostingsbedrijf een kopie van printerpark.nl staan: www.furstkantoorservice.nl deze laad onmiddelijk! Contact opgenomen met Strato, maar er is geen storing.

Nu heb ik het externe bureaublad werkend gekregen via dyndns en hier heb ik ook hun software gedownload en de router geforward....Heeft het dan hier mee te maken?
Laden deze domeinen bij jullie (ook) niet? Via mijn PC van thuis laad hij wel weer in....pfff heb ik het ene opgelost, werkt het andere niet meer ;)


P.S. alle andere sites die ik bezoek werken wel!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan