Verschillende kolommen bij conversie van tekst naar tabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

GJW

Gebruiker
Lid geworden
3 feb 2010
Berichten
6
Hoe kan ik een aantal regels tekst In de Writer van Open Office converteren naar een tabel met bijvoorbeeld 3 kolommen?
 
Via Tabel > Converteren > Tekst naar tabel

Door middel van een specifiek scheidingsteken kun je kolommen aanmaken.
 
Via Tabel > Converteren > Tekst naar tabel

Door middel van een specifiek scheidingsteken kun je kolommen aanmaken.

Welk scheidingsteken dan?
Ik wil de regels (rijen) die ik in een document heb, omzetten naar een tabel met drie kolommen ...
 
GJW,

wat staat er in die regels?
 
Willekeurige tekst van één of enkele woorden. Eigenlijk een kolom met tekstwaarden.
In MS Word kun je na het selecteren van die tekst aangeven hoeveel kolommen je wilt in de te creëren tabel. Die optie lijkt te ontbreken in Write ...
 
Welk scheidingsteken dan?
Ik wil de regels (rijen) die ik in een document heb, omzetten naar een tabel met drie kolommen ...

Mag je zelf weten dus. (Bijv. een underscore _ of een zonnetje ☼ ),
tenzij je een van de aangegeven (tab, komma, puntkomma, spatie) wilt gebruiken, maar dat lijkt me met die regels niet handig

Je moet dus twee van die scheidingstekens in je regels plaatsen om naar 3 kolommen te converteren

GJW zei:
In MS Word kun je na het selecteren van die tekst aangeven hoeveel kolommen je wilt in de te creëren tabel.
Klopt en als je vervolgens geen scheidingsteken selecteert zet ie alles in de eerste kolom. Dus eigenlijk is er niet zo veel verschil. Writer bepaalt aan de hand van het scheidingsteken hoeveel kolommen je wilt en bij Word moet je het opgeven.
 
Wanneer ik scheidingstekens toevoeg en vervolgens converteer, krijg ik inderdaad het gewenste aantal kolommen. Echter: alleen de eerste kolom bevat waarden, en ik wil dat waar ik eerst bijvoorbeeld 90 regels had, dat ik na conversie 30 regels met 3 cellen heb.
Dat gaat in MS Word eenvoudig door als scheidingsteken de alineamarkering op te geven en het aantal kolommen dat je wilt. Word verdeelt dan de regels keurig over de cellen ...
 
voorbeeldje

GJW,

kun je een voorbeeldje posten (uiteraard zonder "gevoelige"informatie)
 
Zie bijgaand Word document ...
 

Bijlagen

  • voorbeeld.doc
    28 KB · Weergaven: 62
GJW,

helaas, ik zie eigenlijk maar één mogelijkheid om dit te bereiken (en die wil je niet), nl
- handmatig het gewenste items op 1 regel plaatsen, bv gescheiden door tab
- converteren tekst naar kolommen

De mogelijkheid die je noemt in Word kan ik ook niet vinden in Writer
 
Heb je hier al eens gekeken? En dan vooral in 10.4.

Met de groeten van
Toverheks
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan