Windows XP Professional naar Windows XP Home Edition?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nauf

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2010
Berichten
9
Hoi,

Ik heb een vraagje over Windows XP. Ik heb een laptop met daarop Windows XP Professional, alleen wil ik graag terug naar home edition. Ik heb daar een CD van. Zou het mogelijk zijn om die gewoon te installeren, zonder het risico dat mijn laptop het dadelijk niet meer doet?
 
Als je de CD's hebt en de Windows key, dan zou alles moet werken.

Met CD's bedoel ik in feite de Windows, maar die heb je, en ook de drivers van uw hardware: bv. videokaart, netwerkkaart, enz.....

Let op dat je al je data waarschijnlijk kwijt zal zijn. Dus neem daar een back-up van.
 
Dat denk ik dus ook, maar als ik de installatie opstart zegt hij dat professional, home edition niet ondersteunt. Dan druk ik op ok, dan vraagt hij om de voorkeuren enzo. maar ik heb nog niet op verder gedrukt, want ik ben bang dat mijn laptop dadelijk niet meer werkt, is dat mogelijk of niet?
 
Laatst bewerkt:
Welkom op Helpmij.:)

Waarom zou je naar de Home editie willen als Professional erop staat? Het enige is dat de Professional meer mogelijkheden heeft wat betreft beveiliging, dat is het grootste verschil tussen die twee Xp versies.
 
Welkom op Helpmij.:)

Waarom zou je naar de Home editie willen als Professional erop staat? Het enige is dat de Professional meer mogelijkheden heeft wat betreft beveiliging, dat is het grootste verschil tussen die twee Xp versies.


Ik vermoed dat hij een clean install wil, en dat hij enkel een cd heeft van Win XP home.
Maar is maar een gokje. ;)
 
Zit er geen recover mogelijkheid op deze laptop?
 
Dat denk ik dus ook, maar als ik de installatie opstart zegt hij dat professional, home edition niet ondersteunt. Dan druk ik op ok, dan vraagt hij om de voorkeuren enzo. maar ik heb nog niet op verder gedrukt, want ik ben bang dat mijn laptop dadelijk niet meer werkt, is dat mogelijk of niet?


Heb je de drivers en dergelijke, heb je daar de cd van?

Om de installatie te starten zal je moeten booten op die cd. Heb je dit ooit al gedaan?
Want eens je daar aan begint is er geen weg terug. Het is niet moeilijk en het is niet gevaarlijk. Je moet gewoon weten wat je doet. (dat zijn een paar stapjes, eenvoudig)
 
Van Windows XP Home Edition wel, op de CD. Alleen ik heb niet echt ervaring met dit soort dingen.
 
Heb je uw data gebackuped?
Heb je de drivers of heb je een mogelijkheid om die via een andere computer op te zoeken als dewelke je wilt installeren zijn netwerkdriver niet meer vind?


Indien het antwoord op beide vragen JA is:
- CD insteken van Windows.
-Je krijgt een melding om op een toets te drukken als je van de cd wilt booten.
- (info* zie onderaan)
- Je krijgt een scherm waar je mag kiezen om Windows te installeren.
- Hij zal u melden dat hij reeds een aanwezige Windows terugvindt. Maar we gaan deze verwijderen.
- Je kiest dus om opnieuw te installeren. (en niet herstellen)
- In het volgende scherm kies je om de bestaande partitie te verwijderen.
- Hierna kies je om te installeren.
- Windows zal nu geïnstalleerd worden.
- Als Windows opnieuw geïnstalleerd is: Klik je op start --> rechtermuisknop op deze/mijn computer en daar kies je dan beheren --> apparaatbeheer. Hier vind je al je hardware terug en of die reeds/goed geïnstalleerd is.


Info*: Indien hij niet boot dien je op F12 of dergelijke te klikken als je PC opstart.
Je kan dit ook aanpassen in je BIOS, als je weet hoe dit moet.

succes!
 
Ik ga het binnenkort proberen. Bedankt, en ook bedankt voor het verwelkomen @ crash. (volgens mij zat er geen recovery mode op)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan