Wireless na bedraad

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kaizah

Gebruiker
Lid geworden
6 sep 2008
Berichten
38
Beste,

Wij hebben al jaren een epic router (E-Tech) die netjes zijn werk doet en dit altijd gedaan heeft. Nu hebben we echter een aantal laptops en willen we toch ook draadloos internet.
Wij hebben dus een draadloze router gekocht, een sitecom 300N. Nu wilde ik in eerste instantie deze router aansluiten (via een kabel) aan de epic router en deze als een bridge (zo heet het toch?) laten functioneren. Dit lukt mij echter niet.
Vervolgens heb ik geprobeerd om de epic router er tussenuit te halen en alleen de sitecom te gebruiken, lukt ook niet.

Ik kan wel verbinden met de sitecom, maar niet het internet op.
Als ik de sitecom achter de epic router plaats, zet ik DHCP uit, maar dit helpt niet.

Kan iemand mij helpen, of instructies geven hoe ik te werk moet gaan?

Groeten
 
Je kunt beter een Wireless Access Point nemen en deze in één van de poorten van de E-Tech steken (al dan niet met een extra switch/hub). Anders ga je NAT-over-NAT draaien en dat maakt het alleen maar lastiger en langzamer.
 
Dat geloof ik meteen.
Echter heb ik nu deze routers en wil ik die gebruiken ook, snelheid is niet echt een punt.
Het is ook prima als ik alleen de Sitecom 300N gebruik, dan heb ik geen NAT-over-NAT.
Kan iemand mij vertellen hoe ik dit moet aanpakken?
 
Laatst bewerkt:
Sitecom Wireless Router 300N X2 WL-614
Verder nam ik aan dat ik bij 'Modus' een 'bridge' moest selecteren, maar die staat er niet tussen.
Maar goed, ook als niet-bridge, maar als gewone router zou ik hem prima vinden, maar dit werkt dus ook niet...
 
Laatst bewerkt:
Ik zie in de handleiding geen beschrijving staan van de 'handmatige' wan opties. Dus dat wordt lastig beschrijven. Maar in principe kabel van de WAN poort van de Sitecom naar een LAN poort van je E-tech - ik neem aan dat je op deze dhcp hebt. Dan kabel tussen laptop en LAN poort van je Sitecom en even naar het config scherm van de router gaan. Bij provider/wan handmatig kiezen. Welke opties je nu precies te zien krijgt weet ik dus niet, maar aan de hand daarvan kun je weer verder.
 
Sitecom Wireless Router 300N X2 WL-614
Verder nam ik aan dat ik bij 'Modus' een 'bridge' moest selecteren, maar die staat er niet tussen.
Maar goed, ook als niet-bridge, maar als gewone router zou ik hem prima vinden, maar dit werkt dus ook niet...

Aangezien er al een wizkid bezig is te 'adviseren' even kort en daarna meld ik me maar af van jou topic ..... zoveel stuurlui .... dat kán niet goed gaan.

Je wireless-n aan je 'oude' koppelen helpt de snelheid van de internetverbinding - die je nou juist met de Sitecom opkrikt - weer om zeep. Niet doen dus!
Reset je Sitecom omdat je daar nogal op hebt zitten klooien in de setup.
Schakel hierna de router uit én ook de modem. Ook alle pc's en/of laptops schakel je uit.

Eerst de modem aan en wachten tot deze volledig online is.
Hierna de router aan.
En nu maar genieten van Internet ....
 
Laatst bewerkt:
Toch maar allebei even beantwoorden, sowieso al bedankt voor de hulp tot nu toe :)
Ik zie in de handleiding geen beschrijving staan van de 'handmatige' wan opties. Dus dat wordt lastig beschrijven. Maar in principe kabel van de WAN poort van de Sitecom naar een LAN poort van je E-tech - ik neem aan dat je op deze dhcp hebt. Dan kabel tussen laptop en LAN poort van je Sitecom en even naar het config scherm van de router gaan. Bij provider/wan handmatig kiezen. Welke opties je nu precies te zien krijgt weet ik dus niet, maar aan de hand daarvan kun je weer verder.
Oke, zover ben ik nu ja, maar dan bij dat handmatig kiezen (ik kom daar alleen via een wizard) wat moet ik daar doen? statisch IP, dynamisch, PPP? Ik neem aan statisch, want XS4ALL geeft ons een statisch IP...

Aangezien er al een wizkid bezig is te 'adviseren' even kort en daarna meld ik me maar af van jou topic ..... zoveel stuurlui .... dat kán niet goed gaan.

Je wireless-n aan je 'oude' koppelen helpt de snelheid van de internetverbinding - die je nou juist met de Sitecom opkrikt - weer om zeep. Niet doen dus!
Reset je Sitecom omdat je daar nogal op hebt zitten klooien in de setup.
Schakel hierna de router uit én ook de modem. Ook alle pc's en/of laptops schakel je uit.

Eerst de modem aan en wachten tot deze volledig online is.
Hierna de router aan.
En nu maar genieten van Internet ....
Ehm wij hebben geen modem... Wij hebben een splitter waarvan 1 kabel naar de telefoon gaat en 1 kabel naar de (epic) router.
 
Het is me nu gelukt.
Ik heb nu gewoon DHCP aangezet.

Bedankt voor jullie (zeer snelle!) hulp :)
 
Ehm wij hebben geen modem... Wij hebben een splitter waarvan 1 kabel naar de telefoon gaat en 1 kabel naar de (epic) router.
Precies. Die heb ik hier ook, met adsl2+ van bbned.
Je zult moeten kiezen voor dynamisch, want je e-tech geeft het ip adres aan je wireless.

Aangezien er al een wizkid
Dank je dat ik er nog zo goed uit zie met m'n 40 jaren :) - Je bedoelt overigens whizzkid want wizkid is een computerspel voor de Amiga uit 1992.

Je wireless-n aan je 'oude' koppelen helpt de snelheid van de internetverbinding - die je nou juist met de Sitecom opkrikt - weer om zeep. Niet doen dus!
Wel dus. Dan is namelijk z'n modem met ingebouwde router. En je moet toch al een flinke internet verbinding hebben alvorens daar de congestion in gaat optreden.
 
Mooi dat het nu werkt. En je hebt nu meteen genoeg aansluitingen voor vaste PC's. Drie op je E-tech en vier op je Sitecom.
 
Ok,

Ik wist niet dat die E-tech in dit geval een combi was .....
 
Hallo allemaal, daar ben ik weer :)

Ik heb nu het netwerk opgezet als volgt:
Een wired epic router (kennelijk zit ook het modem erbij in). Vanaf een LAN poort in epicrouter een draadje naar een LAN poort van de wireless Sitecom router.
In de instellingen van de sitecom heb ik nu DHCP uitgezet en als IP het adres 10.0.0.10 gegeven (dit omdat de epicrouter als gateway 10.0.0.2 heeft en subnet mask 255.255.255.0).
Zoals het nu is werkt het... maar daar is ook alles mee gezegd! Het is zo traag als de pest via wireless, meestal zelfs zo erg dat ik timeouts krijg bij het opvragen van internet pagina's. Ik heb geprobeerd NAT uit te zetten maar dat helpt niet veel en dan kan ik maar met 1 laptop tegelijk op internet.
Het gekke is ook dat ik de sitecom (IP 10.0.0.10) niet kan vinden in het lijstje met verbonden LAN uitgangen in het overzicht van mijn epicrouter. Ook gek is dat als ik zowel mijn wireless router (op 10.0.0.10) als mijn epicrouter (op 10.0.0.2) probeer te benaderen, dit ook echt heel traag gaat...
Ik heb ook geprobeerd om vanuit een LAN poort van mijn epicrouter de draad naar de WAN poort van mijn sitecom te laten gaan, dit was nog veel trager.

Oja: Het lijkt ook wel alsof het allemaal nog veel trager gaat naarmate er meer systemen op het wireless zitten.

Weet iemand wat hier loos is? Ik geloof dat dit de standaard manier is om een wireless netwerk aan te leggen...

Groeten
 
Laatst bewerkt:
Even een update:

Ik heb de laatste firmware.
Ik heb nu het volgende gedaan:
Mode op Access Point gezet.
DHCP aangezet.
Mijn wireless router via een LAN poort met een LAN poort van de E-Touch verbonden.

Nu kan ik in ieder geval via een kabel vanuit mijn laptop naar de wireless sitecom router op internet.
Ik heb het ding echter gekocht omdat ik wireless wil.
Ik kan wel wireless verbinden met de router, maar krijg dan geen internet toegang, dt dus wel als ik met mijn kabel verbind met de router (de wireless router)
En ja, de wireless functie heb ik aangezet. (of beter: niet uitgezet)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan