2e pc aansluiten op modem ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

asbas

Gebruiker
Lid geworden
29 nov 2004
Berichten
90
Hallo,

Wij hebben een computer met speedtouch 510 modem.
Voor mijn zoon willen we een computer kopen en die komt boven te staan.
Wat is nu de makkelijkste manier om deze pc ook op dit modem aan te sluiten ?
Las hier iets met een router ? Welke moet ik hebben en kun je dan tegelijk op internet ?
 
Der zijn heel veel verschillende routers op de wereld. Met een routerkan je inderdaad je internet "splitsen". uw zoon kan zo draadloos of bekabeld internet hebben. Let wel op dat als bijvoorbeeld zijn kamer boven is (en er bevind zich dus veel muur tussen) dat u dan een router koopt van bijvoorbeeld 3 antennes (kost ongeveer vanaf 80 euro). Met draadloos internet kunt u zoveel pc's als u wilt aansluiten op het internet, maar met kabels bent u beperkt, dat kunt u zien aan de achterkant van uw router hoeveel aansluitingen mogelijk zijn. Let ook op dat u uw draadloze internet goed beveiligd anders kunnen ongewenste gasten oop op uw kosten op internet (en als 't hackers zijn uw gegevens in handen krijgen).
 
Hoi

Inderdaad een router.
De bestaande pc kan dan weer bekabeld op de router.
De nieuwe pc draadloos vanwege de afstand, tenzij je al een kabel zou hebben liggen.
KLIK hier voor een overzicht van de betere.

Omdat je toch nog een pc gaat aanschaffen, kies dan voor een Wireless-N draadloze router en netwerkkaart: het bereik is beter en de datasnelheid groter.
Persoonlijk ben ik nogal gecharmeerd van Netgear .....
Deze set is een aardige combi, waarbij er geen ingebouwde netwerkkaart nodig is, er wordt een USB draadloze netwerkkaart bijgeleverd, die je in één van de usb-poorten van de pc kan steken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan