2 laptop's verbinden via 1 netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

NinoV

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2010
Berichten
5
Hallo,

Ik heb sinds kort een probleem met het verbinden van 2 laptop's (draadloos) met mijn netwerk.

Ik heb een moterola modem, met internet van Ziggo ( weet niet of dat belangrijk is) , en een Linksys Wireless-g 2.4 GHZ Broadband router.

Ik heb sinds kort voor school een laptop gekregen, een acer aspire met windows 7, en draadloos netwerk werkt prima.

Maar er is een probleem : - Als de ene laptop is verbonden met het draadloos netwerk, dan kan de andere laptop niet verbinden.
- Is de andere laptop verbonden, dan kan de andere het niet.

Ik heb wat research gedaan, maar het niet echt een site kunnen vinden waar ze dit probleem ter sprake brachten.

Hopelijk heeft iemand meer verstand hiervan, omdat ik echt weinig ervaring heb met internetverbindingen.

Alvast bedankt !!
 
Laatst bewerkt:
Is in de router DHCP ingeschakeld? Is op beide PC's in de TC/IP instellingen van de netwerkkaart DHCP ingeschakeld?
Als je op beide PC's in de command mode (bij W7 is dat geloof ik anders dan bij XP) intikt
ipconfig /all .....zie je dan verschillen (behalve het IPadres)?
Kijk ook eens bij Schoonepc.nl over netwerken bij W7.
 
Laatst bewerkt:
Eey, bedankt voor het reageren!

Zoals ik hierboven al had gezegd, heb ik weinig verstand van computers, en ik zou echt niet weten waar ik die instellingen kan vinden.

Zou u misschien iets gedetailleerd de stappen kunnen uitleggen ?

Hopelijk heb ik niet teveel gevraagd!

Groeten Nino

Ik heb bij mijn opdrachtpompt ingevult : ipconfig/all .. En overal was de DHCP ingeschakeld, behalve bij : Tunnel-adapter voor Teredo Tunneling Pseudo-Interface, maar bij Lan verbinding en draadlozeverbinding enzo was hij wel aan.

Bij de laptop van mijn zus was hij daarentegen niet aan.... Maar ik weet niet hoe ik dit moet wijzigen

Ook weet ik niet hoe ik bij de TC/IP instellingen moet komen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan