DTS afspelen op receiver

Status
Niet open voor verdere reacties.

knarfje

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2001
Berichten
817
Hallo,

Ik ben al een poosje bezig om een DTS file af te spelen.
Het DTS bestand staat op mijn PC die weer met SPDIF is aangesloten op mijn Onkyo Receiver.
Zoals ja al verwacht alik het bestand afspeel alleen maar ruis.In de "soundmanager" rechtsonder bij het klokje (driver geluidskaart?) staat de optie DTS aan.

Nu heb ik het programma VLC Mediaspeler gedownload en dan speelt het bestand wel af!
Ik vraag mij af of dat dan wel echt DTS is omdat als ik het bestand op iedere willekeurige pc met VLC afspeel het dat doet ook al is de PC geen DTS!!

Mijn vraag dus:
Hoe krijg ik nou dat DTS bestand dat op mijn pc staat op de Onkyo (SPDIF) als echt DTS afgespeeld.En maakt dat nog uit met welk programma ik dat doe of zou het zo moeten ijn dat het ook gewoon met de mediaplayer kan??

Ik hoop dat iemand me verder kan helpen en ik hoop dat ik dit in de juiste groep heb gezet aangezien er toch wel veel over DTS is geschreven in de verschillende groepen.
 
Goedemorgen,

Als er geen dts wordt meegestuurd door de file dan wordt hij niet door de onkyo receiver ondersteund en gaat dat ook nooit lukken.
Weet je zeker dat de file dts is
 
Goedemorgen,

Als er geen dts wordt meegestuurd door de file dan wordt hij niet door de onkyo receiver ondersteund en gaat dat ook nooit lukken.
Weet je zeker dat de file dts is

Ja ik ga er wel vanuit want ik heb een stuk of 10 DTS file`s staan en geen van alle doen ze het.
 
Hoi,

Heb je soms een dvd-tje waar dts op staat zou je het eerst zo eens kunnen proberen. bv met power dvd.
 
Hoi,

Heb je soms een dvd-tje waar dts op staat zou je het eerst zo eens kunnen proberen. bv met power dvd.

Ik speel met deze receiver ook Films met DTS af dmv Media Portal en dat gaat perfect.
Alleen dus DTS muziek afspelen wil niet lukken.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan