Windows 7 thuisgroep

Status
Niet open voor verdere reacties.

vanderzande

Gebruiker
Lid geworden
6 feb 2008
Berichten
7
Beste allen,

Ik zit met een probleem waar ik me al anderhalve week helemaal gek zoek op internet en niets werkt. De situatie is als volgt:

Achtergrond
In huis zijn er 3 pc's (één desktop en twee laptops). Alle drie de pc's draaien op windows 7. Alle drie de pc's hebben een eset virusscan. Aan de desktop PC is ook een printer afgesloten. Alle drie maken draadloos verbinding met hetzelfde netwerk.

Op dit zelfde netwerk heb ik een thuisgroep ingesteld en op iedere pc dezelfde instellingen voor deze thuisgroep en het delen van bestanden.

Probleem
Iedere keer zijn er problemen met het netwerk. Als ik kijk naar het netwerk dan staat daar soms alleen de pc waar ik in dat geval achter zit (terwijl de andere twee ook aan staan en verbinding hebben). Een andere keer geeft die wel weer één van de twee computers weer en in een ander geval zelfs weer alle 3. Als ik dan weer één of een andere computer opnieuw opstart dan is dit weer verandert en wil die de andere pc's weer niet zien.

Soms is het ook zo dat ik achter de ene pc zit te werken deze wel de andere pc ziet, maar die andere pc niet de pc waar ik achter zit te werken.


Dit is natuurlijk heel vervelend omdat ik gewoon wil dat het netwerk zich ververst en ten alle tijde kan weergegeven welke computers verbonden zijn. Met name voor de desktop is dit van belang omdat deze verbonden is met de printer en ook een archief aan bestanden bevat waar ik of iemands regelmatig van de andere PC's bij moet.

Vraag
Heeft iemand een suggestie om dit probleem (voorgoed) op te lossen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan