Wie o wie weet wat er aan de hand is?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nathalie79

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 feb 2010
Berichten
3
Hallo,

Ik heb een draadloze netwerkadapter: Sweex LW153 USB LAN 2.
De adapter heeft geen Windows-logo.

Mijn provider is: Wanadoo.
Ik heb erg veel problemen met de internetverbinding en ik weet niet waar het aan ligt.

Deze teksten komen dan in beeld te staan:

- Standaard-gateway offline
- Offline instelling van Internet Explorer (ik verwijder iedere keer het vinkje,
maar even later staat hij er weer)
- WINS server onbekend
- DNS server onbekend
- Foutcode: 80004005
- Foutcode: 81000362

Ik ben al heel wat uurtjes bezig geweest om te proberen te achterhalen wat er mis is.

Wie o wie kan mij vertellen wat er aan de hand is?

groetjes Nathalie
 
Laatst bewerkt:
Hoi Nathalie,

De foutcodes slaan op MS Live Messenger.
Waarschijnlijk probeer je je aan te melden terwijl je geen internetverbinding hebt.

Kan je wel een lijst met beschikbare netwerken zien of ook niet ?
Ben je verbonden met je draadloze router ?
Welke windows heb je ?

Graag iets meer info :)
 
Het is niet duidelijk welke software je gebruikt hebt.

Wat ik zou doen is (tijdelijk) even de 'kale' driversoftware downloaden (hier), die dan in zijn geheel uitpakken (maar nog niet installeren), dan de huidige driversoftware verwijderen (zal wel onder Configuratiescherm -> Software staan) en pas daarna de gedownloade driversoftware installeren.

Succes,

Tijs.
 
Wie o wie weet wat er aan de hand is

Hallo,

Ik heb Windows XP.

De ene keer krijg ik wel direct een lijst met beschikbare netwerken te zien en dan kies ik dus mijn eigen netwerk.
Maar het komt ook erg vaak voor dat hij erg lang moet gaan zoeken en dat er dus tijdelijk geen netwerken beschikbaar zijn.

Ik ben een paar keer met de netwerkadapter terug gegaan naar de winkel.
Maar daar waren ze niet behulpzaam.
Ik moest maar contact gaan opnemen met de fabrikant Sweex.
Ik heb de fabrikant maanden geleden een e-mail gestuurd (want bellen doe ik niet vanwege het tarief per minuut), maar heb nog steeds geen reactie van ze ontvangen.
 
Laatst bewerkt:
Doe maar gewoon wat ik geschreven heb: Als ik de lijst met beschikbare driver-software zo bekijk is de 'grote' versie voorzien van een utility om de draadloze verbinding mee te maken, en ik denk dat jij die utility niet gebruikt momenteel. Je kunt dan onverwachte problemen krijgen als je de 'Windows-manier' van verbinden gebruikt terwijl je ook zo'n utility op de pc hebt staan.

Vandaar mijn tip om de 'kale' driverversie te installeren ipv. de versie die je nu hebt, zodat je dus altijd de verbinding moet maken via de 'Windows-manier', maar er ook geen conflicten kunnen plaatsvinden want er is dan geen utility op je pc aanwezig.
De 'Windows-manier' (dus zonder utility) wordt ook wel "Windows Zero Configuration" (WZC) genoemd, mocht je ernaar willen googelen etc.

Succes,

Tijs.
 
Hallo,

Ik heb Windows XP.

De ene keer krijg ik wel direct een lijst met beschikbare netwerken te zien en dan kies ik dus mijn eigen netwerk.
Maar het komt ook erg vaak voor dat hij erg lang moet gaan zoeken en dat er dus tijdelijk geen netwerken beschikbaar zijn.

Ik ben een paar keer met de netwerkadapter terug gegaan naar de winkel.
Maar daar waren ze niet behulpzaam.
Ik moest maar contact gaan opnemen met de fabrikant Sweex.
Ik heb de fabrikant maanden geleden een e-mail gestuurd (want bellen doe ik niet vanwege het tarief per minuut), maar heb nog steeds geen reactie van ze ontvangen.

De winkel hoort! jou te helpen en mogen je niet door verwijzen. Gewoon daar te rade gaan wat dat betreft.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan