Gedeelde mappen niet te benaderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jpvaneijk

Gebruiker
Lid geworden
7 mrt 2009
Berichten
17
Beste mensen,

Nou kom ik er echt niet meer uit en brengt ook de Google-wereld geen soelaas meer.
Waar het op neer komt is dat de gedeelde mappen op 1 PC in mijn netwerk niet meer te benaderen zijn. Ik zie ongetwijfeld iets over het hoofd maar kom er niet uit.

Machine: IP adres: Naam: Werkgroep:
1 machine XP Pro 192.168.2.120 SERVER TOLHOREN
1 machine XP Pro 192.168.2.130 ZOLDER TOLHOREN
1 machine XP Home 192.168.2.110 WOONKAMER TOLHOREN
1 Samsung LCD TV 192.168.2.170 LE32B650 geen (automatisch?) (WiFi)
1 Mediabox Argosy 192.168.2.160 MEDIA HDD geen (komt wel de PC’s in)

Voor alle machines geldt:
Subnetmask : 255.255.255.0
Gateway : 192.168.2.1
Prim. DNS : 80.83.1.236
Sec. DNS : Leeg
Op alle PC’s staat 1 gebruikersaccount, allen beheerder en de gastaccount staat uit.

WOONKAMER is niet te benaderen:
Alle PC’s zijn met de Configuratiewizard aan het netwerk toegevoegd.
Bij ‘zoeken naar computers in het netwerk’ worden keurig alle apparaten getoond. Ook de gedeelde mappen op WOONKAMER worden getoond na dubbelklikken (duurt wel lang voor openen), alleen krijg ik bij het benaderen van de gedeelde map de melding dat er geen machtigingen zijn en dat er contact opgenomen moet worden met de beheerder.
De melding die daar dan onder staat is op dit moment ‘Kan het netwerkpad niet vinden’.

Tot nu toe gedaan:
- Netwerknaam meerder keren gewijzigd met geen resultaat
- Fixed IP’s naar dynamisch teruggezet.
- De machtigingen van de gedeelde mappen verwijdert en teruggezet.
- Virusscans op allen PC’s gedraaid en Malwarebytes. Alles op orde…
- Virusscanners verwijderd
- Firewalls (Windows) uitgezet.
- WOONKAMER een herinstallatie gegeven (geen image maar vanaf de CD)

EDIT 1: - Ben ook nog een oude vraag van me tegengekomen die vergelijkbaar was op SERVER: http://wap.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=409499 Dat was echter een XP Pro machine.
- IRPStackSize kan ik op deze Home Editie ook niet vinden (Edit: Inmiddels toegevoegd op 39 decimaal)
- 'Eenvoudig delen' uitzetten kan niet op een Home editie.
- Alle machtigingen staan op 'Iedereen'
- De overige machines kan ik overigens wel de gedeelde mappen benaderen vanaf WOONKAMER en de overige machines vinden elkaar overigens ook.
- Huidige gebruikersaccount verwijderd, nieuwe aangemaakt. Geen resultaat
- Foutmelding is nu: Onvoldoende opslagruimte op de server beschikbaar om deze opdracht te verwerken. WTF!

Ik heb nog veel meer gedaan wat ik nu even niet allemaal kan terughalen zoals het toekennen van machtigingen naar ‘Iedereen’. Omdat het een XP Home editie betreft werd tabblad ‘Beveiliging’ (in PC eigenschappen) alleen zichtbaar in de veilige modus. Ik ben al twee volle dagen bezig en vind dat ik nu wat mensen mag vragen mee te denken. Ik hoop dat iemand mij zou kunnen helpen met het doorbreken van deze zeer frustrerende impasse.

Bestaat er eigelijk een progje waarmee je de toegankelijkheid van je netwerk kunt scannen of iets dergelijks?
Hoe zet ik de rechten per schijf goed?

OPGELOST! EINDELIJK
Ik weet ook nog wat ik gedaan heb deze keer dus ik hoop dat jullie er wat aan hebben mensen.
Het bleek toch aan de IRPStackSize te liggen die ik nieuw heb aangemaakt. Was dus niet aanwezig nadat ik een nieuwe account heb aangemaakt.
In een eerdere instantie koos ik voor een waarde (decimaal) van 39. vehogen met 3 werd aanbevolen.
De REG_DWORD gegevens werden vervolgens 0x00000064 (39). Toen ik 'm echter terugschroefde (nieuwe aanmaakte) naar waarde 30 werden de gegevens echter 0x0000001e (30). Na een reboot kon ik eindelijk weer alles benaderen.
Geen idee hoe dit ontstaan is, er is nl ook nog een nieuwe OS overheen gegaan, ook geen idee waarom waarde 39 niet werkte.
Ik hoop dat ik er iemand nog een plezier mee kan doen door deze terugkoppeling te geven. Zoek je nog informatie hoe je deze waarde dit trucje goed en netjes doet, check dan deze hyperlink: http://support.microsoft.com/?kbid=177078

All the best!

Alvast bedankt,
JP
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan