Lan-Verbindingen niet zichtbaar.

Status
Niet open voor verdere reacties.

DennisBosma

Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2009
Berichten
382
Hallo,
Ik gebruikte draadloos-internet maar nu met kabel, omdat het internet steeds weg viel.
Maar vandaag opeens wilde ik met kabel beginnen, en zijn de Lan-Verbindingen opeens verdwenen. ik dacht okeeeee.. tot nu niks gevonden... (ook met kabel laat hij niks weer. <zien>)

Kan iemand mij vertellen waar ze zijn?
Alvast bedankt! :thumb:
 
Eerste plek waar je moet kijken is in Apparaatbeheer ([Windows-toets]r toetscombinatie -> devmgmt.msc)
Staan daar apparaten uitgeschakeld (rood kruis) of met een geel uitroepteken ervoor?
Kijk daar ook na of er een netwerkadapter staat die jouw LAN-aansluiting voorstelt.

Is in Apparaatbeheer geen LAN-aansluiting te zien en geen apparaten met rood kruis of geel uitroepteken, dan zal de LAN-aansluiting waarschijnlijk uitgeschakeld staan in de BIOS van de computer. Pak het boekje erbij, en kijk of waar en hoe die LAN-aansluiting ("Ethernet adapter" of iets dergelijks genoemd) in te schakelen is.

Succes,

Tijs.
 
Eerste plek waar je moet kijken is in Apparaatbeheer ([Windows-toets]r toetscombinatie -> devmgmt.msc)
Staan daar apparaten uitgeschakeld (rood kruis) of met een geel uitroepteken ervoor?
Kijk daar ook na of er een netwerkadapter staat die jouw LAN-aansluiting voorstelt.

Is in Apparaatbeheer geen LAN-aansluiting te zien en geen apparaten met rood kruis of geel uitroepteken, dan zal de LAN-aansluiting waarschijnlijk uitgeschakeld staan in de BIOS van de computer. Pak het boekje erbij, en kijk of waar en hoe die LAN-aansluiting ("Ethernet adapter" of iets dergelijks genoemd) in te schakelen is.

Succes,

Tijs.

Kan je je misschien voorstellen dat ik hier niks mee kan! geen idee wat je er mee bedoelt.

<< Kan het misschien zo zijn dat het door een virus het niet meer zichtbaar is? >>
 
Laatst bewerkt:
Kan je je misschien voorstellen dat ik hier niks mee kan! geen idee wat je er mee bedoelt.

<< Kan het misschien zo zijn dat het door een virus het niet meer zichtbaar is? >>

Ik gids je, en nog kom je er niet uit?

Ok, ik zal je een andere manier geven om Apparaatbeheer te openen:
Rechtsklik op een leeg stuk van het bureaublad, kies Nieuw -> Snelkoppeling
Vul in als opdrachtregel voor die snelkoppeling: devmgmt.msc
Geef de snelkoppeling de naam: Apparaatbeheer
Dubbelklik op die nieuwe snelkoppeling, en ga dan weer verder met de instructies die ik in mijn vorige posting gegeven heb.

Kansen dat virussen apparaten verbergen in Apparaatbeheer acht ik 0 (behalve als het een 'apparaat' is dat het virus zelf geïnstalleerd heeft, dus iets dat 'verzonnen' is door het virus).

Succes,

Tijs.
 
Wat hij bedoelt:

Klik op Start.
Met de rechtermuis knop klik je op deze computer.
Beheren.
Apparaatbeheer.
 
Als je op Start klikt en dan met de rechtermuis knop klikt op netwerklocaties en daar eigenschappen kiest.

Kan je eens melden wat je daar dan te zien krijgt?
 
Wat hij bedoelt:

Klik op Start.
Met de rechtermuis knop klik je op deze computer.
Beheren.
Apparaatbeheer.

Dit is 1 manier. De manieren die ik aangaf werken ook. Kortom: Graag geen verwarring zaaien, maar gewoon schrijven dat je een andere manier aandraagt om Apparaatbeheer te starten ipv. het te doen voorkomen alsof mijn methode(s) verkeerd zijn aangegeven.

Tijs.
 
Quote:
Origineel gepost door nicobhelpt
Wat hij bedoelt:

Klik op Start.
Met de rechtermuis knop klik je op deze computer.
Beheren.
Apparaatbeheer.

Dit is 1 manier. De manieren die ik aangaf werken ook. Kortom: Graag geen verwarring zaaien, maar gewoon schrijven dat je een andere manier aandraagt om Apparaatbeheer te starten ipv. het te doen voorkomen alsof mijn methode(s) verkeerd zijn aangegeven.

Tijs.


Je hebt gelijk. Ik probeerde het gewoon op een eenvoudiger lijkende manier voor te stellen.
Maar uw manieren zijn zeker niet verkeerd.
Ik zag gewoon aan de reactie van de TS dat hij niet echt al die technische zaken begrijpt.
 
Sorry, maar ik heb gedaan wat jullie zijden maar toch krijg ik geen Lan-verbindingen weer. Ik had een krijg staat dat de ene: aan gezet en pc opnieuw opgestart. maar als nog niks.

:confused:
 
@nicobhelpt: Geen probleem, het gaat er maar om dat het voor de topic-starter niet verwarrend wordt nu. [Je merkt terecht op dat de topic-starter niet al teveel computerkennis lijkt te hebben, gegeven zijn/haar reactie op mijn eerste posting].

Fijn dat je (ook) probeert de topic-starter te helpen! :thumb:

Tijs.
 
@nicobhelpt: Geen probleem, het gaat er maar om dat het voor de topic-starter niet verwarrend wordt nu. [Je merkt terecht op dat de topic-starter niet al teveel computerkennis lijkt te hebben, gegeven zijn/haar reactie op mijn eerste posting].

Fijn dat je (ook) probeert de topic-starter te helpen! :thumb:

Tijs.

?????????????????
 
Sorry, maar ik heb gedaan wat jullie zijden maar toch krijg ik geen Lan-verbindingen weer. Ik had een krijg staat dat de ene: aan gezet en pc opnieuw opgestart. maar als nog niks.

:confused:

Vertel eerst even wat je allemaal gezien hebt in Apparaatbeheer en in Netwerkverbindingen:
a. Stond in Apparaatbeheer (o.a.) de bedrade netwerkverbinding van je moederbord vermeld of niet? En indien ja, stond die uitgeschakeld?
b. Stonden er verder nog apparaten in Apparaatbeheer als uitgeschakeld (dus met rood kruis erbij) of zonder driver (dus met geel uitroepteken erbij)?
c. Bedoelde je dat je in Apparaatbeheer de netwerkkaart uitgeschakeld aantrof en die via erop rechtsklikken en kiezen voor Inschakelen geactiveerd hebt?
d. Of wilde je zeggen dat je in Netwerkverbindingen nu wél die netwerkkaart had gezien, erop rechtsgeklikt hebt en gekozen hebt voor Inschakelen?

Tijs.
 
Vertel eerst even wat je allemaal gezien hebt in Apparaatbeheer en in Netwerkverbindingen:
a. Stond in Apparaatbeheer (o.a.) de bedrade netwerkverbinding van je moederbord vermeld of niet? En indien ja, stond die uitgeschakeld?
b. Stonden er verder nog apparaten in Apparaatbeheer als uitgeschakeld (dus met rood kruis erbij) of zonder driver (dus met geel uitroepteken erbij)?
c. Bedoelde je dat je in Apparaatbeheer de netwerkkaart uitgeschakeld aantrof en die via erop rechtsklikken en kiezen voor Inschakelen geactiveerd hebt?
d. Of wilde je zeggen dat je in Netwerkverbindingen nu wél die netwerkkaart had gezien, erop rechtsgeklikt hebt en gekozen hebt voor Inschakelen?

Tijs.

oke...

- In het begin had ik er een kabel in, er stond alleen een plaatje met: Binnenkomende Verbindingen.. Verder staat er niks onder of boven.

B> Er stond alleen iets uit bij "Netwerkadapter". Die heb ik in geschakeld en niks op gelet wat het was. Het waren er eerst 2, 1 daar van met een kruis de andere actief.

D> Ik heb hem Ingeschakeld en niet op gelet wat het was. :confused:
 
Welk besturingssysteem heb je?
Indien XP: Wat staat er nu als je doet: Start -> Uitvoeren -> ncpa.cpl
(oftewel Netwerkverbindingen). Maak daar dan even een schermafdruk van en post die hier. Zie mijn 'handtekening' hoe je zo'n schermafdruk kunt maken (gebruik Alt-PrtScn, en plak de klembord-inhoud in mspaint.exe, want we hoeven alleen het schermpje van Netwerkverbindingen te zien)

Tijs.
 
Welk besturingssysteem heb je?
Indien XP: Wat staat er nu als je doet: Start -> Uitvoeren -> ncpa.cpl
(oftewel Netwerkverbindingen). Maak daar dan even een schermafdruk van en post die hier. Zie mijn 'handtekening' hoe je zo'n schermafdruk kunt maken (gebruik Alt-PrtScn, en plak de klembord-inhoud in mspaint.exe, want we hoeven alleen het schermpje van Netwerkverbindingen te zien)

Tijs.

Oke, Maar dat gaat even duren, ik zit op een andere pc. ik pas deze reactie aan dan zet ik het plaatje erbij.

<Hier heb ik hem staan. ik heb alles er omheen weg gehaald. alleen dit staat er bij mij.>
 
Laatst bewerkt:
Nu je weet hoe je schermafdrukken kunt maken, graag ook nog een schermafdruk maken van Apparaatbeheer, met de categorie Netwerkadapters uitgevouwen.
Wordt er geen netwerkadapter genoemd in die categorie, maar heb je apparaten die met een geel uitroepteken worden aangeduid, dan graag een schermafdruk van het apparaat met het geel uitroepteken.

Tijs.
 
Nu je weet hoe je schermafdrukken kunt maken, graag ook nog een schermafdruk maken van Apparaatbeheer, met de categorie Netwerkadapters uitgevouwen.
Wordt er geen netwerkadapter genoemd in die categorie, maar heb je apparaten die met een geel uitroepteken worden aangeduid, dan graag een schermafdruk van het apparaat met het geel uitroepteken.

Tijs.

Ik wist al hoe ik dat moest maken. ;)

Ik heb het omsingeld: Hier
 
Probeer het volgende:
Start -> Uitvoeren -> netsetup.exe
[Waarschijnlijk worden er enkele dingen geïnstalleerd en moet je daarna de pc herstarten. Bevestig dit, herstart de computer zodra daarom gevraagd wordt. Als het goed is gaat netsetup daarna meteen weer verder. Stel het netwerk in. Kijk hierna of Start -> Uitvoeren -> ncpa.cpl wél je netwerkkaart weergeeft.]

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Probeer het volgende:
Start -> Uitvoeren -> netsetup.exe
[Waarschijnlijk worden er enkele dingen geïnstalleerd en moet je daarna de pc herstarten. Bevestig dit, herstart de computer zodra daarom gevraagd wordt. Als het goed is gaat netsetup daarna meteen weer verder. Stel het netwerk in. Kijk hierna of Start -> Uitvoeren -> ncpa.cpl wél je netwerkkaart weergeeft.]

Succes,

Tijs.


HIj zegt dat ik iets moet maar ik snap het niet echt. :l
 
Ahum... Wij kunnen niet over je schouder meekijken, dus graag de hele melding hier citeren. Anders kunnen we toch niet weten waar het over gaat??

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan