3/4/5x dubbel nummer?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Probleempjes

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
22 jan 2008
Berichten
4.846
Hoi!

Valt me op dat in mijn afspeellijst een aantal (Zeg maar, de gehele libary) er dubbel, driedubbel, of zelfs 4dubbel in staat. Dit is erg irritant. Dus ik pak er een andere mediaspeler bij, en die doet precies hetzelfde. Nou zijn het verschillende versies van het bepaalde nummer. (Live in Parijs, live in London enz.) Hoe kan ik deze andere versies, zonder het orgineel kwijt te raken, weghalen? (Zo'n 150gb muziek 1 voor 1 selecteren gaat wel even duren).

Iemand een idee?

Gr,.

Johan
 
Handig programma :)

Echter kreeg ik na 5 minuten intensief zoeken tussen de muziek, een leuke Bluescreen. Word nu dus overspoelt met meldingen dat ProgramData corrupt is. Dat ga ik vanavond uitzoeken.

Enige nadeel van het programma is, hij zoekt letterlijk op duplicaten. Dat is niet mijn probleem. Mijn probleem is, dat dezelfde nummers, er in meerdere versies zijn.


Toch bedankt voor de (bijzonder snelle) reactie !
 
Echter kreeg ik na 5 minuten intensief zoeken tussen de muziek, een leuke Bluescreen. Word nu dus overspoelt met meldingen dat ProgramData corrupt is. Dat ga ik vanavond uitzoeken.

Wow das niet zo best. maybe is je winxp installatie niet meer goed ;)

Enige nadeel van het programma is, hij zoekt letterlijk op duplicaten. Dat is niet mijn probleem. Mijn probleem is, dat dezelfde nummers, er in meerdere versies zijn.

Ja, je hebt ook programma's voor muziek zoals Remove Duplicate Songs 2009 (niet gratis en ook niet getest door mij)
maar dat programma wat ik je eerder stuurde(ook niet getest btw) maarre dat is eigenlijk hetzelfde.
Het lijkt anders maar een bestand bestaat uit bits/bytes en wat zo'n programma doet is zoeken naar dezelfde reeks bits/bytes.
Het lijkt anders maar het is gwn hetzelfde ;) Het maakt hierbij niet uit wat de naamgeving van het bestand is want als bestand A 8 bits
heeft van type P en bestand B ook 8 bits heeft van type P dan is het hetzelfde bestand.
Dus kneem aan dat je het wel zou kunnen gebruiken. Anders moet je zo'n soort gelijke programma als remove duplicate songs gebruiken.

btw heb ook een andere mogelijkheid gevonden.
Deze maakt gebruik van iTunes.
Hier staat beschreven hoe het werkt.
How to Remove Duplicates From Your iTunes Library (ook niet getest :p )

nou laat maar weten of het gelukt is ;)
Byee VRC
 
Het lijkt anders maar een bestand bestaat uit bits/bytes en wat zo'n programma doet is zoeken naar dezelfde reeks bits/bytes.
Het lijkt anders maar het is gwn hetzelfde ;) Het maakt hierbij niet uit wat de naamgeving van het bestand is want als bestand A 8 bits heeft van type P en bestand B ook 8 bits heeft van type P dan is het hetzelfde bestand.
8 bits van type P? Volgens mij kan dat alleen maar 0 of 1 zijn, en met 8 dus een waarde van 0 tot 255, maar ja, dat ging ook helemaal niet over wat de TS wilde, of dacht je echt dat de uitvoering "Live in Parijs" bitwise comparable was met "Live in London"?
Hij zal toch echt iets geavanceerder nodig hebben dat kijkt naar songtitle en artist en aan de hand daarvan een selectie maakt. Je kunt je natuurlijk ook afvragen of dat nodig is als je shuffle aan hebt staan: hoe groot is de kans dat je twee verschillende uitvoeringen in een 150gb collectie (snel) achter elkaar hoort?
 
8 bits van type P? Volgens mij kan dat alleen maar 0 of 1 zijn, en met 8 dus een waarde van 0 tot 255,

van type P was gwn een voorbeeld om het uit te leggen maar indd het kan alleen 0 en 1 bevatten.

maar ja, dat ging ook helemaal niet over wat de TS wilde, of dacht je echt dat de uitvoering "Live in Parijs" bitwise comparable was met "Live in London"?

Dit is ook zo ik heb het net getest en als je de search engine instelt op bytes to bytes dan werkt het wel. als je instelt op filenames ja dan natuurlijk niet ;)
 
Je snapt het dan nog steeds niet. Als ik nu een liedje zing en opneem dan heeft dat toch compleet andere bytes dan de originele song? Een uitvoering 'Live in London' is toch een compleet andere song dan 'Live in Paris'.
 
Verrek, was dit topic al weer vergeten.


Ondertussen niet verder gegaan met bovenstaande programma's. Wel ben ik erachter gekomen dat mijn Media player (ook Winamp) de muziek er gewoon dubbel inzet. Ofwel, alles staat er in, zodra ik Media player sluit, en een half uur later weer start, is de hele libary leeg. Echter, als dat niet gebeurt, word dus nogmaals de lijst geupdate, en word alles er nog een keer ingezet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan