digitaal signaal splitsen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

john ross

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
7 jan 2006
Berichten
1.016
Hallo,



is het mogelijk om 2 tv's aan te sluiten om 1 digibox waarvan het signaal binnenkomt via de telefoonlijn(belgacom)
Normaal per tv moet je een digibox hebben.Nou dacht ik misschien is het mogelijk om het signaal te splitsen op dezelfde manier zoals er verschillende pc's op het www aangesloten worden via een router??




Gr. Jan
 
Nee, dat bedoel ik niet.
Het is het digitaal signaal om digitaal op een digitale tv te kijken.
Om dat signaal te splitsen en op 2 verschillende tv's digitaal te kijken



Ik denk dat de voorgestelde oplossing dient om een analoog signaal te splitsen.



Gr. Jan




het digitaal signaal gaat eveneens via een cat5 netwerk kabel naar de tv.(rj45 stekker)
 
Laatst bewerkt:
Wat zulle me nou hebbe .... :p

Ik begrijp jou heel goed.
Het digitale signaal vanuit die digibox kan je met de uitgaande scartaansluiting wel degelijk 'splitsen' met dat blok.
Maar nogmaals: je krijgt dan op beide tv's het digitale kanaal dat je met (de afstandbedieining van) je digibox kiest.
Je kunt dus niet met één digibox op twee tv's twee verschillende digitale kanalen bekijken .....
En dat is waarschijnlijk jou uiteindelijke vraag. Het directe antwoord dat je bij deze op je vraag krijgt is dus: NEE
Bij Belgacom is je digibox die je hebt ontvangen via een unieke identifier gekoppeld aan je digitale abonnement.
Je kunt dus ook niet een willekeurige andere aansluiten zonder dat bij Belgacom de gegevens weer moeten worden aangepast.
 
Laatst bewerkt:
Excuzes voor mn onwetendheid.......




Dus als ik het goed begrijp zit er op de tv een scartaansluiting en daarop moet de scart splitter aangesloten worden en van daaruit vertrekken naar tv nr2.Ik had het idee om de uitgaande RJ45 kabel te splitsen(die vertrekt uit de digibox en zo naar 2 verschillende tv's te sturen.

(ik ben in blijde verwachting van de digibox)


Blijkbaar zit ik totaal verkeerd.



Alleszins bedankt voor het antwoord
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan