mpeg-2 files gesplit door fat

Status
Niet open voor verdere reacties.

ajvdn

Gebruiker
Lid geworden
16 dec 2008
Berichten
15
Ls,

Ik heb een Sony DCR-SR52 camera (met Hard Disk). Wanneer ik bestanden exporteer naar mijn interne schijf worden mpeg-2 bestanden automatisch geknipt. Inmiddels ben ik er achter dat dit komt omdat ik de bestanden op een fat-schijf probeer te plaatsen en deze geen mpeg-2 bestanden ondersteunt die groter zijn dan een x aantal GB.

Daarom heb ik nu een schijf geformateerd naar NTFS. Wanneer ik de bestanden van de camera naar deze hardeschijf overzet blijft de MPEG-2 in zijn orginele formaat.

Echter heb ik nog heel veel films die al op de fat-schijf staan.

mijn vraag.
Hoe kan ik in dit specifieke geval de mpeg-2 bestanden samenvoegen. Wanneer ik een editor gebruik komt er altijd een hik tussen de bestanden te zitten. Ik vermoed dat dit niet nodig is, omdat er ook .modd bestanden worden gecreëerd, en ik begrijp dat daar informatie in staat, ik vermoed ook hoe de bestanden weer samengevoegd dienen te worden zonder dat ik er een hikje in krijg.

Hartelijke groet,
AJvdN
 
Fat heeft een 4 GB limiet, voor alle bestanden. Die hapering komt door de mpeg-structuur, en ontstaat door dat er 2 bestanden zijn gemaakt binnen 1 GOP. Ik denk dat je dat alleen kunt oplossen door beide bestanden in een videomontage programma frame-nauwkeurig achter elkaar te leggen, en het geheel opnieuw te renderen > kost veel tijd, en de kwaliteit gaat ervan achteruit

Je hebt gewerkt met een Filejoiner, waarbij niet opnieuw gerenderd hoeft te worden, zoals Easyjoin? Dit werkt het snelst, maar hierbij zal de hapering waarschijnlijk zichtbaar zijn.

Met die .modd bestanden kun je denk ik niks.

http://www.doeasier.org/joiner/
http://en.wikipedia.org/wiki/Group_of_pictures
 
Beste Vandahl,

Heel erg bedankt voor je antwoord.

Ik heb inderdaad verschillende joiners geprobeerd en dat werkt niet of nauwelijks.

Die Modd files moeten toch iets doen. Als je de camera met Windows Verkenner benaderd zijn de bestanden namelijk ook al gesplit. Doe je dit echter met de bijgeleverde software dan kan je de bestanden gejoined overhevelen.


Wel heb ik het idee dat er een frame overlapping is, dus uiteindlijk ben ik niets kwijt. Het probleem is wel dat ik veel zang opneem, en dus midden in een woord of toon die wordt aangehouden een split kan zitten. Heel erg frusterend.

In de toekomst wil ik Sony Vegas aanschaffen, (zodra mijn bankrekening het toelaat). Ik hoop het met deze software wel goed te kunnen joinen zonder veel tegenslag. Ik heb de trial versie reeds uitgeprobeerd en was het grootste gedeelte van de tijd toen kwijt om de settings zo te zetten dat als ik twee bestanden aan elkaar plak, dat er dan niet automatisch een x aantal milliseconden tussen wordt geplaatst.

MVG
AJ
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan