Netwerk telkens in en uitschakelen :S

Status
Niet open voor verdere reacties.

ThE PrOx

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2001
Berichten
253
Hee Helpmij-ers,

Ik heb een nogal irritant probleem! Elke keer als ik mijn computer opstart moet ik mijn netwerk"kaart" eerst uitschakelen, stekker eruit, inschakelen en dan pas weer de stekker erin... Weet iemand hoe ik hier vanaf kan komen?

Het gaat om een ingebouwde Netwerk"kaart" op een m2n-vm dvi moederbord.
En ik draai op 7

Groeten,

Steven
 
Heb je al geprobeerd drivers opnieuw te installeren??

en wat is de naam van je netwerkkaart.?
 
Drivers al ge-update en het is een ingebouwde netwerk poort in het moederbord :S
 
Drivers al ge-update en het is een ingebouwde netwerk poort in het moederbord :S

Die netwerkpoorten hebben ook een naam zoals Intel TX1000 blablbal ofzo.
Deze kan je vinden in apparaatbeheer. (deze computer > rechtermuisknop > eigenschappen > Hardware(tabblad) > apparaatbeheer).
maarre ja lastige zaak euhm... driver van moederboard updaten?
nieuwe kabel proberen? misschien ligt het aan je windows installatie. heb je een laptop andere pc waar je het kan proberen met de kabel. werkt dit goed dan ligt het aan je windows installatie ;).
Byee VRC
 
Kabel ligt het niet aan.
Nvidia Nforce-netwerkcontroller is de naam en stuurprogramma versie: 1.0.1.211
niet dat je daar wat mee kan :p maargoed....
 
Huh wat?
Ik draai op 7

Sorry ik bedoel Windows installatie corrupt ongeacht welke versie.
Je kan proberen windows 7 opnieuw erop te installeren.

Text van andere forum ;)
I had the same problem with win 7 ultimate.

It turns out that win 7 already contains all the motherboard drivers it needs and loads these when installed. This leads to conflicts with already installed motherboard drivers, even though these may be win 7 certified drivers. This is a particular problem with ethernet drivers, which causes the network card to require rsetting periodically.

The solution for me was to do a clean install of win 7 onto a virgin disk and not load any of the motherboard drivers that came with mu ASUS motherboard. Now it works much faster and without the network problems I was experiencing.
 
Dan nog liever telkens dat ding resetten :p misschien maak ik er wel even een knopje of een verleng stukje tussen zodat ik niet telkens hoef te bukken... Het was namelijk een ware hel om mijn pc te installeren... eerst XP dan Vista en dan upgrade naar 7... Heeft me maar 3 dagen gekost...

(waarom deze volgorde? Omdat hij vista niet vanuit dos wou installeren en via XP wel)


Maar allemaal heel erg bedankt voor de reacties!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan