remote desktop als 2de gebruiker op achtergrond inloggen

Status
Niet open voor verdere reacties.

bouman4

Gebruiker
Lid geworden
2 jun 2003
Berichten
243
bij server 2003 kun je als 2de gebruiker zo inloggen bij xp pro moet dat ook mogelijk zijn heb ik pas ergens opgevist maar moet je wat instelingen aan passen ik ben helaas kwijt hoe dat moest en op welke site of forum ik dat vond wie kan helpen

normaal moet je als je remote wil de lokale pc uit gelogd zijn of vrij gegeven
 
Dit is 'm volgens mij
 

Bijlagen

  • Enabling Multiple Remote Desktop Sessions in Windows XP Professional and Media Center Edition 20.doc
    35,5 KB · Weergaven: 55
Even een belangrijke toevoeging: DIT WERKT NIET ALS JE PC IN EEN WINDOWS-DOMEIN IS OPGENOMEN

Ik vermeld dit maar even, omdat de topic-starter praat over Windows2003, en dus mogelijk zijn pc('s) die hij wil 'behandelen' in een Windows-domein staan.

Tijs.
 
Ah bedankt voor de tip. Ik heb het zelf nooit geprobeerd - staat een TS in het domein, dus geen noodzaak voor. Had de info alleen maar bewaard 'voor later'. Maar zeker goed om te weten!
 
@ReneDirks: Als je geïnteresseerd bent in (een deel van) de achtergronden: Fast User Switching wordt uitgeschakeld in een domein, en dat onderdeel is vitaal om dit te laten werken.

Tijs.
 
Even een belangrijke toevoeging: DIT WERKT NIET ALS JE PC IN EEN WINDOWS-DOMEIN IS OPGENOMEN

Ik vermeld dit maar even, omdat de topic-starter praat over Windows2003, en dus mogelijk zijn pc('s) die hij wil 'behandelen' in een Windows-domein staan.

Tijs.


nee server 2003 was een vergelijking omdat je daar dus als 2de of zelfs 3de remote in kan loggen en het me bij xp nooit lukte

het te downen bestand bij de uitleg werkt niet kan hij de service niet starten denk conflikt met engels nl versie reg aanpassen lukt wel aleen kan de opgegeven map in het groep beheer niet vinden een ook niet aan maken dus wie heeft daar de oplossing voor
 
Ik denk dat je over het stuk praat met gpedit.msc (tweede pagina v.d. instructie).

Zie hieronder: Start -> Uitvoeren -> gpedit.msc
attachment.php


Tijs.
 

Bijlagen

  • terminal_services_xpPro.jpg
    terminal_services_xpPro.jpg
    95,8 KB · Weergaven: 129
Ik denk dat je over het stuk praat met gpedit.msc (tweede pagina v.d. instructie).

Zie hieronder: Start -> Uitvoeren -> gpedit.msc
attachment.php


Tijs.

juist deze ja maar heel die lijst zie ik alleen media player staan
verders geen terminal service enzo
 
Ik heb in mijn XP Prof niets hoeven aanpassen om je die schermafdruk te laten zien, dus ik heb geen idee wat er dan met jouw versie van XP Prof aan de hand is.
Wellicht betreft het een 'light' versie of 'gamer' versie of een 'nLite unattended versie met onderdelen verwijderd' etc.

Tijs.
 
Ik heb in mijn XP Prof niets hoeven aanpassen om je die schermafdruk te laten zien, dus ik heb geen idee wat er dan met jouw versie van XP Prof aan de hand is.
Wellicht betreft het een 'light' versie of 'gamer' versie of een 'nLite unattended versie met onderdelen verwijderd' etc.

Tijs.

volledige pro versie
maar best wel oud en aardig gehackt geweest pas overigens is die niet echt van mezelf maarja bheer hem en werk er samen op met huis genoten vandaar maarja denk tijd dat alles er even opnieuw op gaat
 
iemand een idee hoe ik dingen toevoeg aan die lijst of waar ik dan die instelingen kan vinden of aanpassen
 
Ik heb even de registry-setting opgezocht die in die instelling 'verstopt' zit:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Windows NT\Terminal Services

Het gaat om de registry waarde MaxInstanceCount van het type REG_DWORD

Hieronder een commandoregel die het op 9 verbindingen als maximum zet (plakken in Start -> Uitvoeren vakje):
reg.exe add "HKLM\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Windows NT\Terminal Services" /v MaxInstanceCount /t REG_DWORD /d 9 /f

Je ziet het even voorbijflitsen, en dan is het in de registry ondergebracht.
Hierna de computer herstarten om dit in werking te laten gaan.

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Om naast de oplossing van dnties ook de andere instellingen toe te voegen (raar dat je ze weggetweaked hebt :)) zou het moeten volstaan om de adm bestanden weer toe te voegen op je machine.

http://www.microsoft.com/downloads/...4b-7112-4b6c-ad4a-bbf3802a5c9b&displaylang=en

pak wel even degene voor jou os en let even op de taal deze link zijn de engelse

Zo uit mijn hoofd zou de terminal services instellingen onder de system.adm moeten vallen
 
Laatst bewerkt:
@Ellasar: Je geheugen heeft je niet in de steek gelaten: Inderdaad vallen deze onder de System.adm template.

Tijs.
 
thanks weer wat geleerd nooit geweten dat er in windows zoveel verstopt zat hoe de boel weg getweakt komt geen idee de pc waar ik toen op bezig was was wel zwaar gehackt geweest en ja somige hackers breken dan even ales weg zodat de pc dus compleet open is.
 
[Even voor alleen mijzelf gesproken]: Graag gedaan. :)

Nu loopt deze discussiedraad al een tijdje, en je zult ondertussen XP opnieuw geïnstalleerd hebben.
Zijn je vragen hiermee nu beantwoord? Indien ja, dan graag nog even klikken op "Zet status opgelost" in de donkerblauwe balk bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties", "Zoek in onderwerp" en "Stem op deze vraag"].

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan