Internet valt steeds weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gielb

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2006
Berichten
16
Goedemorgen,

Na het aanschaffen van een nieuwe computer heb ik gisteren een nieuwe internetlijn naar mijn kamer aangelegd. Ik heb gebruikt gemaakt van een UTP-kabel van 30 meter. Nu valt regelmatig de verbinding weg en wil hij de verbinding ook niet opnieuw pakken, pas nadat ik de router reset werkt het weer. Ik ben ingeplugd in een draadloos netwerk router van de linksys (compact wireless-g broadband router). Ik heb hier alleen deze computer op ingeplugd en een laptop die er draadloos gebruik van maakt.

Als ik geen verbinding heb branden overigens alle lampjes op de router.
 
Goedemorgen,

Na het aanschaffen van een nieuwe computer heb ik gisteren een nieuwe internetlijn naar mijn kamer aangelegd. Ik heb gebruikt gemaakt van een UTP-kabel van 30 meter. Nu valt regelmatig de verbinding weg en wil hij de verbinding ook niet opnieuw pakken, pas nadat ik de router reset werkt het weer. Ik ben ingeplugd in een draadloos netwerk router van de linksys (compact wireless-g broadband router). Ik heb hier alleen deze computer op ingeplugd en een laptop die er draadloos gebruik van maakt.

Als ik geen verbinding heb branden overigens alle lampjes op de router.

Mogelijke opties:
- ergens in de kabel zit een breuk, of één van de connectors is niet goed gemonteerd.
Analyse: Plaats de pc dichter bij de router en neem eens een andere kabel (dus zonder iets aan de instellingen op de router of de pc te wijzigen. En nu?
Als dit de oorzaak niet is:
- schakel pc (laptop) en kabelmodem uit.
- reset de router en wacht even totdat die opnieuw is opgestart; schakel hier ook de router uit .
- nu eerst modem aan en even geduld tot die volledig online is.
- als tweede de router
- nu eerst de pc eens proberen (bekabelde verbinding dus)
En nu .... ?
Na deze handelingen opnieuw je beveiliging in orde maken op de router! En wat dit laatste betreft: als laptop en pc niet aan staan en er is toch dataactiviteit via de router, zou die beveiliging wel eens niet in orde kunnen zijn en wordt er in jou omgeving 'meegehengeld' op jou internetverbinding ......
 
Laatst bewerkt:
Breuk in de kabel lijkt me niet het probleem, want alles werkt op deze computer (bekabeld) totdat je de laptop verbinding laat maken met draadloos, dan valt het weg. En ook is er een tweede computer en zodra je die bekabeld aansluit valt de verbinding ook weg. Dus alles werkt totdat je met een 2e computer/laptop verbinding probeert te maken. En het lijkt mij dat wanneer er een breuk in de kabel zit, dit op willekeurige momenten gebeurd!

Overigens heb ik ook geprobeerd de router te resetten zoals beschreven doormiddel van een balpen op de resetknop te drukken. Maar hier gebeurd niets.
 
Laatst bewerkt:
Tja, dan blijft het jou probleem.
Hopelijk is er een ander met een 'goed' advies. :cool:
 
Zou fijn zijn, zit nu via mijn telefoon maar dat is niet te doen!
 
Ik ben gisteren maar een nieuwe kabel gaan halen, wellicht dat het toch een kabelbreuk was, maar helaas. Het heeft niet geholpen!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan