Dreambox via PC bekijken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Soldaatje

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2009
Berichten
113
Hallo,

Ik heb een dreambox (staat beneden in de woonkamer).
Ik wil nu via mijn laptop gaan kijken, ik heb het IP-adres van de dreambox, maar de man die het heeft aangesloten heeft voor de rest geen gebruikersnaam of wachtwoord gegeven.

Als ik nu verbinding probeer te maken met het IP-adres van de dreambox dan wordt er gevraagd om een gebruikersnaam en wachtwoord maar die heb ik niet.

Weet iemand hoe ik die alsnog kan 'achterhalen' of hoe ik alsnog via mijn laptop naar tv kan kijken?


Alvast bedankt
 
Default login voor dreambox:

Gebruikersnaam:
root

Wachtwoord:
dreambox

Verander het zo snel mogelijk :)
 
er staat DVB op en Nextreme of iets dergelijks, voor de rest staat er niks op. Ik kan zeker via instellingen op de tv de type zien (zo ja hoe?)
 
Ik heb een aantal foto's van mijn dreambox gemaakt, kijk maar of deze echt/nep is. Ik heb daar eerlijk gezegd geen verstand van.

Afstandsbediening:
IMG_0261.jpg


Dreambox voorkant:
IMG_0262.jpg


Dreambox onderkant:
IMG_0263.jpg
 
Van buiten is ie kloon, van binnen is ie hetzelfde. Heb ik geen problemen mee, maar Dream, en de NL- importeur dus wel.. Maar kwa informatie en tutorials kun je dus uitgaan van de Dreambox 500S
 
Dus het betreft hier een clone? Of is deze wel gewoon een orginele?
en hoe kom ik in de dreambox als ik via http verbinding wil maken?

De naam/wachtwoord combinaties die ik heb geprobeerd werken allemaal niet.
 
Het is een originele kloon :cool: Login zijn de namen die Akoglu gaf, mits die zijn gewijzigd door iemand.. LOL: Heb je al 'root' en 'nextreme' geprobeerd? Je hebt wel een DHCP netwerk en je box op een router aangesloten?
 
haha, ik heb het net even geprobeerd maar de combinatie root en nextreme werkt ook niet.
Ik zit bij UPC (Chello) en heb een router en een modem. De router had ik later aangeschaft samen met mijn laptop.

De (internet)kabel van de dreambox/nextreme of wat het ook mag zijn gaat naar de router, van de router gaat er een kabel naar de modem, en de LAN kabel gaat van de modem naar de pc. Zo heeft iedereen thuis internet.

De kanalen doen het, internet doet het. Maar als ik via het ip-adres verbinding wil maken dan gaat het fout, geen enkel naam/w8woord die ik heb geprobeerd werkt.
 
Laatst bewerkt:
Als je zeker weet dat je box goed op het netwerk is aangesloten, dan is de login door iemand veranderd. Ik neem aan dat je dit hebt gechecked bij een evt. vorige eigenaar?

Er zijn een paar truuken om zelf de login te achterhalen, maar een aantal ervan zijn 'Dreambox voor gevorderden', en afhankelijk van het image wat erop staat (Gemini, Pli, etc).

In deze search staat wat interessants hierover:

http://www.google.nl/search?hl=nl&rls=en&q=DREAMBOX++ROOT+LOGIN+CHANGED"&btnG=Zoeken&meta=&aq=f&oq=

De simpelste ervan is de Box naar de fabrieksinstellingen terug te brengen. Die functie zit ergens in een menu. Het schijnt dat de login dan veranderd naar 'root - dreambox'
Maar dat weet ik niet zeker (en ik ga het ook niet uitproberen))
Het kan ook door het flashen vd box via de com--poort (met een nieuw image).

Een NL forum voor dream: http://dreamboxclub.nl/
.
 
Laatst bewerkt:
Hmm ik zal mezelf er echt in moeten verdiepen om dit allemaal te kunnen doen, maar de 'dreambox' is nieuw en niet 2ehands of iets dergelijks.

Die meneer gaat bij meerdere mensen langs hun huis om een dreambox aan te sluiten en bekenden van ons hebben het ook aan hem laten doen dus hebben wij (viavia) ook contact opgenomen met hem zodat hij het bij ons thuis kon aansluiten.

Maar bedankt voor de handige links.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan