HTML-site met frames centreren

Status
Niet open voor verdere reacties.

BartG5

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2010
Berichten
5
Hallo,

Ik heb een website gemaakt met een frame. Die website wil ik graag centreren, zodat die er hetzelfde uit ziet bij elke resolutie. Wie kan mij hier mee helpen?

Gr.

ps: ik heb geen verstand van css
 
Hoi BartG5,
Welkom op het forum! Ik zie dat deze vraag een tijd is blijven hangen: waarschijnlijk omdat niemand de site kan zien, en dan ook wat moeilijk een concreet advies kan geven.
Heb je een link naar waar de site staat?

Met vriendelijke groet,
CSShunter
 
Moet ik dat met elke pagina doen? Ook met het menu en de header?

Heb je ook de volledige HTML voor mij?
 
Laatst bewerkt:
Hoi BartG5,
Ik ben bang dat de methode-Maarten03 niet gaat werken. Als we even de header weglaten, moet het centreren plaatsvinden over de combinatie van de frameset-rij (menu)+(inhoud).
Met apart centreren van menu.htm en inhoud.htm lukt je dat niet. Om het totaal te centreren:
  • zal je in de frameset nog twee frames met onbepaalde breedte moeten toevoegen: ééntje aan de linkerkant van de rij met de twee frames met vaste breedte, en ééntje aan de rechterkant ervan.
  • en moet je voor de "lege frames" een pagina maken met alleen de achtergrondkleur voor deze zijpanelen.
Het totaal komt er dan uit te zien als dit (zie broncode voor de html van de frameset).
Als "lege frame-pagina" heb ik deze gebruikt (zie ook de broncode ervan).
Is dat iets?

Met vriendelijke groet,
CSShunter.

PS:
FrontPage levert slechte code, en is verouderd. Fabrikant Microsoft zelf doet er niets meer aan en raadt het gebruik af. Je zou de (gratis) web-editor KompoZer eens kunnen proberen. Die levert goede codes! :)

PS-2: