Heb divx gedownload maar hoe moet ik dit branden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bibi1010

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 feb 2010
Berichten
4
Mijn dvd-speler kan geen divx afspelen maar ik heb ondertussen wel een film gedownload in divx formaat. Hoe ga ik nu verder te werk? Moet ik dit bestand eerst omzetten naar een ander formaat of kan ik dit ook gelijk branden. Ik las ergens dat omzetten naar een ander bestand nogal wat tijd in beslag neemt.

Ik ben hier nog niet zo in thuis en hoop dat iemand mij een beetje wegwijs kan maken. Op het web is zoveel te vinden dat ik er tureluurs van wordt.

Thanks, Bianca
 
Er zijn vele wegen die naar rome leiden.

Zelf gebruik ik altijd http://www.dvdflick.net/ het is een simpel/klein programmaatje waarin je heel simpel (Maar ook wat geavanceerder) een film kan omzetten naar een DVD
 
Ik gebruik zelf het betaalde programma "ConvertXtoDVD" en dit werkt perfect.
Je kunt zelf je dvd menu en achtergronden laten inbranden.
Enige nadeel is dat het converteren meestal 1 a 1,5 UUR duurt (pentium 4 processor)
Ik wist zelf niet dat er ook een gratis alternatief was, heb zelf het probleem met avi bestanden, en is gelukkig door dit progje opgelost.
 
Kies je dan in dvdflick voor create iso image of burn project to disc. Ik heb nl. eerder een iso file gebrand met imgburn die ik wel kon afspelen op mijn dvd speler.
 
Laatst bewerkt:
Maakt in principe niet uit.
Het verschil is dat je bij een iso het zelf nog moet gaan branden en bij branden gaat het meteen.
Als je bijvoorbeeld meerdere kopietjes moet maken kun je een iso maken, dan hoef je die daarna alleen nog maar een paar keer te branden zonder dat je het hele "DVD-Maken" door hoeft te lopen.
 
Thanks, het is gelukt. Als je nou bijvoorbeeld met Nero een data dvd aanmaakt, kun je deze dan ook rechtstreeks op je dvd speler afspelen of kan ie het dan niet lezen. Met andere woorden moet je altijd converteren? Het duurt zo lang.
 
Of je moet converteren is afhankelijk van de film die je download. En of een Data dvd werkt ligt aan jou dvd speler:) die moet dan namelijk divx films aankunnen

technisch stukje maar ik zal het zo simpel mogelijk houden

Een film bestand bestaat uit een Audio spoor en een video spoor. Omdat het handig is om hem in 1 bestand te zetten bestaan er zogeheten "Containers" een container kun je zien als een huls om het audio en video spoor heen. Zodat je 1 bestand overhoud.
Nu ken je de volgende containers vast al wel (het zijn namelijk de bestandsformaten die je kent): AVI/WMV/MKV/VOB
In die containers zitten dus een audio en een video spoor die weer met een codec gecomprimeerd zijn. Ook daar ken je er vast wel wat van: MP3 voor audio en Divx/Xvid voor video.

Nu is het zo dat een DVD als video spoor MPEG2 gebruikt en die in een VOB container zit. (audio kan hij wat meer aan)
De films die jij download hebben vaak een ander formaat aan video in een andere container. zou het video spoor in de film die jij download een MPEG2 video zijn zou het omzetten relatief snel zijn omdat alleen de huls (container) maar vervangen hoeft te worden. Maar omdat de film vaak anders gecodeerd is (Divx/Xvid/h.264) moet hij dus eerst omgezet worden naar MPEG2 en dan in de VOB container gestopt worden.
En dat kan lang duren
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan