Internet delen met de buurman

Status
Niet open voor verdere reacties.

Steeg

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2006
Berichten
119
Hoi,

Ik wil graag mijn internetverbinding delen met de buurman. (kostentechnisch nogal aantrekkelijk)

Nou zit ik met het volgende probleem: op mijn router (draadloos) heb ik een externe harde netwerkschijf aangesloten. Als ik hem nu dus het draadloze wachtwoord geef, kan hij dus bij mijn computer en draadloze netwerkschijf komen. Dit is niet de bedoeling.

Hoe kan ik dit oplossen? Een kabel vanaf mijn router naar hem toe lijd tot hetzelfde, dan kan hij ook bij mijn schijf.

Is een optie om een draadloos accesspoint aan te sluiten op de router met een andere netwerknaam en ander wachtwoord zodat hij daarop kan inloggen en kan internetten? Of kan hij dan alsnog bij mijn netwerkschijf?

Hopelijk hebben jullie hier oplossingen voor!
 
Kun je de netwerkschijf zelf niet met een wachtwoord beveiligen?
Zet even hier welke router je hebt, dan kan er gerichter worden geantwoord.
 
Kijk eens naar deze link.
Volgens mij kun je bepaalde mappen beveiligen met een wachtwoord.
Als je deze niet aan de buurman geeft, ziet hij de mappen wel maar kan ze niet gebruiken.
 
Dat lukt op de een of andere manier niet...

Is een optie om een accespoint extra aan het draadloze router te hangen en de buurman dus draadloos in te laten loggen op het extra accespoint?
Als het goed is ziet hij dan dus niet mijn harde schijf die op mijn draadloze router zit en zelfs mijn computers niet die op mijn draadloze router zijn aangesloten?
 
Of weet iemand een hele andere oplossing waardoor je met het delen van je internet verbinding geen risico loopt?
 
Ik heb thuis een draadloze router van Sitecom en ook nog een ongebruikte Wireless Accesspoint (WAP) van Linksys. Zodra ik tijd heb, zal ik eens kijken of ik dit kan testen. Ben zelf ook wel benieuwd.
Ik zal de Linksys op de Sitecom plaatsen met een vaste kabel. De laptop koppel ik aan de Sitecom en de pc aan de Linksys.
 
Ik zit net te bedenken (maar heb het nog niet uitgetest) dat je aan een wireless access-point (WAP) ALLEEN niets hebt. Een WAP zorgt alleen dat je netwerk ook draadloos is te bereiken. De IP-adressen worden namelijk nog steeds door je router uitgedeeld. Je zult dus echt een tweede draadloze router moeten installeren. De eerste laat je zoals die nu is en waar JIJ thuis gebruik maakt van het netwerk en internet. De tweede koppel je aan een bedrade aansluiting aan de eerste. Volgens mij kun je de tweede nu zo configureren dat het niet gebruik kan maken van de pc`s in het netwerk die aan de eerste router zijn gekoppeld.
Dit zal ik dus ook testen want ik bezit nog een bedrade Linksys router. Deze koppel ik dan aan de modem van Ziggo en aan de Linksys koppel in een tweede draadloze router van Sitecom. Aan de Linksys komt mijn pc te hangen via een draad en de laptop zal gebruikmaken van het draadloze netwerk van de Sitecom.

Zie afbeelding
 

Bijlagen

  • helpmij.gif
    helpmij.gif
    3,5 KB · Weergaven: 64
Ah dankjewel!

Ik ben erg benieuwd of dit zo gaat werken!
 
Ik ben benieuwd of iemand al een passende oplossing hiervoor heeft gevonden.

Silkcom, heb jij jouw idee al uitgeprobeerd?

Groetjes,

Steeg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan