streams downloaden

Status
Niet open voor verdere reacties.

nak

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2007
Berichten
85
Hoi,
Ik probeer wat audiostreams op te slaan maar het merendeel van free programs werkt niet.
Ik heb all2wav, freecorder en nog een paar geprobeerd.
Het probleem is dat ik alleen de microfoon kan opnemen.
Ik heb een laptop met windows 7 erop. Daar zit geen geleuidskaart in maar het is geintegreerd.
Ik krijg bij de programma's geen keuze mogelijkheid van stereomix.
Bij recording device kan ik de mic nemen of microsoft geluidstoewijzing.
Bij de laatste staat dan bij input device none.
ga nog proberen de headphone door te lussen naar de micinput, misschien dat dat helpt.

Maar eigenlijk zoek ik een programma die alles kan opnemen wat ik over mijn speakers hoor,
wie weet raad?
 
VLC Media Player, kun je de stream mee afspelen en dan opnieuw streamen naar je hardeschijf. Opslaan dus.
 
Waarschijnlijk was ik ook niet duidelijk maar ik ga wel eens naar songsterr.com waar muziek op staat en notentabulatuur.
ik kan het nummer starten en hoor dat dan op mijn speakers, er komt geen apart mediaspeler in beeld, dus of het stream is weet ik niet zo.
Ik zoek dus een programma die het geluid wat uit de speakers komt weer opneemt en op kan slaan.

VLC heb ik erop maar ik nergens iets van opnemen, het lijkt me niet echt een simpel programma.
 
Aah... misschien heb ik iets. Heb je een kabeltje zoals dit?

[smallimg]http://chadt4.files.wordpress.com/2009/06/audio_extension_cable1.jpg[/smallimg]

Dan kun je de output van het geluid, je hoort het dan dus niet, in de microfoon ingang doen. Dan neemt hij op wat uit je uitgang komt. Het is misschien moeilijk te begrijpen maar het werkt wel.
 
Helaas, werkt niet.
geluid is in het begin nog goed maar dan komt er een soort effect in wat het een computerachtig iets van maakt, heel raar.
Al met al had ik mijn oude computer moeten houden zie ik.
Laptops willen niet
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan