Netwerk delen

Status
Niet open voor verdere reacties.

darkkiller545

Gebruiker
Lid geworden
5 sep 2008
Berichten
106
Beste,


Ik heb op kot een draadloze internetverbinding, deze is beveilligd met een mac-filtering.
Nu heb ik onlangs een nieuwe laptop gekocht en zou graag met deze op internet geraken.
Dus ik heb op mijn oude de draadloze internet verbinding via een netwerkbrug gekoppeld met mijn LAN poort. Hierin steekt een kabel naar mijn nieuwe laptop.
Maar helaas krijg ik geen internet op mijn nieuwe laptop.
Wat heb ik over het hoofd gezien.
 
Het MAC adres van de draadloze kaart van de nieuwe laptop toevoegen in de router, of het oude MAC adres wijzigen.

Om achter het MAC adres te komen type dan in bij start / uitvoeren: cmd en daarna in het zwarte DOS scherm ipconfig /all
Als het goed is komen de netwerkkaarten in beeld met het fysieke adres. Dit is het MAC adres
 
Het MAC adres van de draadloze kaart van de nieuwe laptop toevoegen in de router, of het oude MAC adres wijzigen.

Om achter het MAC adres te komen type dan in bij start / uitvoeren: cmd en daarna in het zwarte DOS scherm ipconfig /all
Als het goed is komen de netwerkkaarten in beeld met het fysieke adres. Dit is het MAC adres

Dit weet ik, maar dat is juist het probleem, is router van het kot en de verantwoordelijke moet dat mac adress ingeven ben hierop al een maand aan het wachten en heb nu al een 2de maal gevraagd. Maar nog altijd niets dus nu wou ik het op deze manier doen. maar moet de nieuwe laptop zijn macadress dan ook toegevoegd worden of lukt dit ook gewoon?

alvast bedankt
 
Nu moet u mij even een uitleg geven van wat "het kot" is. Deze term ken ik niet.

Er is toegang tot het netwerk via een Mac adres zegt u, maar dat is het MAC adres van de netwerkkaart van de oude PC of laptop.
De netwerkkaart van de nieuwe PC heeft een ander MAC adres, als dit adres niet voorkomt op het beveiligde netwerk kan deze geen toegang krijgen. Dus geen internetverbinding !
 
Nu moet u mij even een uitleg geven van wat "het kot" is. Deze term ken ik niet.

Er is toegang tot het netwerk via een Mac adres zegt u, maar dat is het MAC adres van de netwerkkaart van de oude PC of laptop.
De netwerkkaart van de nieuwe PC heeft een ander MAC adres, als dit adres niet voorkomt op het beveiligde netwerk kan deze geen toegang krijgen. Dus geen internetverbinding !

Ok alvast bedankt.
en die term kot dat zeggen wij hier in vlaanderen tegen een studentenhuis.
Dus ik kan niet via mijn oude laptop internet verkrijgen op mijn nieuwe.
Is er ook geen mogelijkheid om die macfiltering te omzeilen.
Zou graag internet hebben op mijn nieuwe laptop
 
Het is wel mogelijk, maar dit valt onder de categorie kraken.
Ik heb begin deze week de regels van dit forum goed doorgelezen.

Ik wil u hier dus verder niet mee helpen. Sorry
 
Het is wel mogelijk, maar dit valt onder de categorie kraken.
Ik heb begin deze week de regels van dit forum goed doorgelezen.

Ik wil u hier dus verder niet mee helpen. Sorry

Ok, dit is ook mijn bedoeling niet want dan krijg ik ook problemen denk ik
maar alvast bedankt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan