Geluidsproblemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

SmokyM

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 feb 2010
Berichten
2
Dagenlang al heb ik geprobeerd van een avibestand een dvd'tje te branden om in een stand-aloneplayer te spelen en telkens krijg ik perfect beeld en alléén achtergrondgeluid - geen dialoog. Hoe is dit te verhelpen?

Heb nooit eerder een dvd gebrand, ben een complete noob op dat gebied, dus geen idee wat er verkeerd gaat?

Ik heb elke mogelijke oorzaak opgegoogeld, om de avi te converteren heb ik verschillende programma's gebruikt ConvertXtoDVD, WinAvi etc. Het geconverteerde bestand speelt perfect af. Heb geprobeerd het geluid uit de avi te halen en over te zetten naar mp2. Ik heb alleen audio- en videomappen gebrand, een iso gemaakt en gebrand, met de instellingen op de dvd-speler geklooid en meer. Ik weet niet meer wat ik nog doen kan en ik heb al een complete spindel dvd's die ik nu als onderzetter kan gebruiken....

Elke hulp wordt enorm gewaardeerd!
 
Laatst bewerkt:
Als je het .avi-bestand afspeelt met b.v. VLC, werkt het dan wel? Ik gebruik ook ConvertXToDVD om .avi-bestanden te branden. Werkt perfect. Ik wil je aanraden om DVD RW te gebruiken, als het dan niet lukt ben je ze niet kwijt.
 
Yep, speelt perfect in VLC voor en na het branden. Wanneer ik 'm in m'n dvd-speler stop daarentegen dan hoor ik echter alleen muziek en achtergrondgeluiden...
 
Heel vreemd, maar dan lijkt het mij aan de DVD-speler te liggen.
 
ik denk ook de richting van vandahl uit.

als je een dvd hebt met meerdere geluidssporen gaat het als volgt (5.1 voorbeeld)
alle achtergrond geluiden etc worden naar de 4 surround speakers gestuurd
bas naar de basbox (subwoofer)
en spraak naar de center speaker

nu lijkt het er bij jou dus op dat het geluid naar de center speaker gestuurd wordt
terwijl je er geen één hebt.
dus zoek het in een audio afstelling in je speler op je surround set (ontbreken daarvan).

oplossingen:
-maak een dvd met 2.0 (stereo) geluid
-of laat je speler het juiste kanaal pakken of forceren naar 2.0 geluid
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan